Gamer Santai
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
Gamer Santai
No Result
View All Result

Syarikat E-sports GESC gagal bayar kepada Pemain, Agensi dan Pekerja yang bernilai RM3.1 Juta??

3,100000? Fuhhh, banyak gila!

Agent 13k by Agent 13k
November 1, 2018
in Artikel, Berita, Esports
0 0
0
Syarikat E-sports GESC gagal bayar kepada Pemain, Agensi dan Pekerja yang bernilai RM3.1 Juta??
Share on FacebookShare on Twitter

Beberapa hari lepas, kitorang ada cover berita yang seorang coach yang tak dibayar? Haaa, ni ada satu compamy yang dia pernah mentioned dan one of cases yang company ni tak bayar sebelum ni, dan sampai sekarang company tu tak bayar pekerja mereka dari pekerja, Agensi yang mereka berkerjasama dan Players yang masuk dalam tournament mereka akhirnya tidak dibayar, sekarang ni mereka berhutang dalam USD 750,000 kalau kira dalam duit Malaysia kita akan dapat dalam anggaran RM3.1 Juta! Jadi, mana silapnya?

An open letter to Valve and the community regarding the ongoing @GESChampionship payment issues.https://t.co/HYm8ykNVbI

— Matthew Bailey (@Cyborgmatt) October 30, 2018

Alright, kes ni dibuka apabila ada open letter dari satu team e-sports yang dari UK korang kenal iaitu Team Secret menghantar open letter kepada Valve dan komuniti E-sports di seluruh dunia bercakap tentang GESC dan pembayaran hasil mereka. Dalam Open letter itu mengatakan yang mereka sangat kecewa dengan management GESC yang amat teruk, walaupun mereka telah buat tournament di Indonesia dan Thailand tapi masih gagal membayar apa yang mereka sepatutnya bayar, mereka diberitahu yang september akan dibyar tetapi GESC gagal, diextend hingga ke Oktober, juga gagal dan mereka terpaksa buat Open Letter kepada Valve.

So, apa seterusnya? Well, kat website Code Red Esports memberitahu yang ada satu company E-sports yang bernama “Project HERO” yang sedang membuat fundraising untuk naikkan nama syarikat E-sports dengan ayat seperti “Southeast Asia’s First World-Class eSports League” tetapi, mereka menggunakan nama Paul Chaloner sebagai “Advisor”, dan Code Red yang menegaskan yang Paul Chaloner tidak ada kaitan dengan “Project Hero” yang dibuat oleh Oskar Feng yang bekas CEO kepada GESC.

So, duit tu dilarikan camtu je ke? Well, kita memang tiada berita ataupun komen dari GESC berkenan wang pampasan kepada yang meminta dan penjelasan tentang Project Hero, tapi sayangnya mereka memerlukan penjelasan tetapi nampaknya kita hanya mampu tunggu untuk penjelasan.

Tags: dotaGESCproject heroscamteam secret
Previous Post

Red Dead Redemption 2 Review! Kehidupan dalam Barat dengan pelbagai kisah untuk diceritakan kepada pemain!

Next Post

Combat Arms: Reloaded! CS:GO versi Percuma yang ada di Steam!

Agent 13k

Agent 13k

Peminat Ska-Punk, Bapa kepada 5 ekor kucing dan Aku baca encyclopaedia untuk seksa orang.

Related Posts

Mahukan Telefon Gaming Yang Boleh Buat Lebih Daripada Sekadar Bermain Game? Kenali POCO F9 Ultra!
Smartphone

Mahukan Telefon Gaming Yang Boleh Buat Lebih Daripada Sekadar Bermain Game? Kenali POCO F9 Ultra!

September 5, 2026
Previu Age Twisters – Apabila “Usia” Menjadi Kunci Kerjasama Antara Dua Pemain
Preview

Previu Age Twisters – Apabila “Usia” Menjadi Kunci Kerjasama Antara Dua Pemain

September 4, 2026
SEGA/ATLUS Umum Barisan Game Di Tokyo Game Show 2026; Persona 4 Revival, STRANGER THAN HEAVEN & Banyak Lagi
Pameran/Expo

SEGA/ATLUS Umum Barisan Game Di Tokyo Game Show 2026; Persona 4 Revival, STRANGER THAN HEAVEN & Banyak Lagi

September 4, 2026
Next Post
Combat Arms: Reloaded! CS:GO versi Percuma yang ada di Steam!

Combat Arms: Reloaded! CS:GO versi Percuma yang ada di Steam!

Discussion about this post

Discord Kami

Sertai Discord kami

Facebook Kami

YouTube Kami

Twitter/X Kami

Follow @GamerSantaiMY

Tweet to @GamerSantaiMY

Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar
Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar

August 20, 2026
Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir
Anime

Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir

August 19, 2026
Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+
Berita

Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+

August 15, 2026
Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi
Anime

Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi

August 12, 2026
  • Tentang Kami
  • Hubungi Kami
  • Privacy & Policy

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd