Berterima kasih kepada Bandai Namco dan Slightly Mad Studios, kami sekali lagi berpeluang untuk mencuba permainan yang akan datang yang kini dalam pembangunan akhir sebelum dilancarkan di platform PS4, Xbox One dan PC pada 28 Ogos 2020 dan inilah dia demo PROJECT Cars 3 yang meneruskan sekuel sebelum ini. Berjanji akan membawa perjalanan yang ultimate, anda juga boleh baca semula perkongsian kami sebelum ini dalam keynote untuk pendedahan permainan ini pada Jun lalu dengan perkongsian Joe Barron dan Matt York.
Bermula dari E
Jadi pada demo ini, kami dapat mencuba Career mode yang terdapat beberapa track basic dimana ada map Shanghai Nights, Havana Laugh, Bannochbrae Heart dan Canyon Run. Jujur dalam permainan ini agak sukar mengawal kereta-kereta tersebut terutama ketika race kerana pengawalan masih terasa kekok dan keras.
Dengan diberikan sedikit “Credit” untuk pembelian kereta pertama bagi memulakan karier kami, setiap map sebenarnya seronok untuk dimainka. Ada diantara map dimana kita perlu race sehingga 20 pemain yang lain, ada yang 16 dan ada bersendirian seperti Hot Lap dimana ianya menangkap waktu perjalanan kita. Setiap map juga mempunyai misi kecil seperti longest drag atau perfect corner untuk menambah mata XP kita.
Seperti yang dinyatakan dalam keynote sebelum ini, ada banyak pencapaian yang boleh anda capai. Memenangi perlumbaan akan memberi anda sejumlah kredit yang kemudian akan digunakan untuk mendapatkan kenderaan baru atau membuka kunci trek lain dengan lebih awal. Career Objectives pada dasarnya adalah misi trek-to-trek dengan memperoleh sejumlah daripadanya kemudian akan membuka trek baru, dan trek kelas kenderaan baru.
Seperti yang anda lihat di tangkapan skrin diatas, anda dapat mengetahui EXP yang diperoleh dari menyelesaikan cabaran, yang berbeza dari trek ke trek. Anda juga dapat melihat berapa banyak cabaran yang perlu anda selesaikan atau kredit yang diperlukan untuk membuka trek career yang selebihnya untuk kelas kenderaan.
Sebelum memulakan perlumbaan dengan betul, anda boleh bermain dengan pengaturan yang kami rasa sangat bagus. Sekiranya anda ingin seseorang mencuba permainan, maka anda boleh menghidupkan semua assist yang tersedia dan menolak kesukaran mengikut keselesaan mereka, serta apabila anda ingin memainkannya dengan kerap, anda tidak perlu keluar dan melalui lebih banyak loading skrin supaya anda boleh menukarnya kembali. Ini adalah sentuhan kualiti hidup yang bagus.
Setelah perlumbaan selesai, anda dapat memeriksa penghargaan yang anda perolehi untuk mendapatkan pengalaman bonus ke tahap career anda, kemudian pengalaman dan kredit yang diperoleh daripada menyelesaikan acara itu sendiri. Kami cuma mempunyai masalah pada selekoh tajam ketika terlalu banyak kereta lain disebelah, ianya agak sukar dikawal dan sering terlanggar atau dilanggar kereta lain yang membuat kami hilang kawalan. Semakin banyak anda membantu lepas landas, semakin tinggi pengganda pengalaman, jadi semakin berpengalaman dapat berlumba, anda juga akan melalui tangga career jauh lebih pantas daripada pemula yang lengkap. Kemajuannya terasa beransur-ansur dan semula jadi, jadi anda akan sampai di sana apabila anda sampai di sana. Jangan lupa lihat leaderboard yang tersedia kot-kot ada nama anda terselit ok!
Disebalik Stering!
Al-maklulah memandu sesuatu yang lebih “realistik”, kami tidak akan menawarkan analisis mendalam mengenai keseluruhan pengalaman permainan tunggu nanti apabila dapat bermain permainan penuh apabila dilancaran ye. Kami sangat suka banyak pilihan yang telah diberikan oleh Slightly Mad, jadi kami boleh katakan dengan yakin walaupun pemandu baru pun dapat mencari sesuatu yang terbaik di PROJECT Cars 3. Maksud kami, anda boleh lihat pilihan yang boleh kami mainkan, dan ia bahkan tidak menunjukkan semuanya:
Dengan menggunakan keyboard dan mouse, alat kawalan terasa “berat” dengan tetapan ini, kami benar-benar harus menekan kekunci dengan semangat agar kereta kami bergerak. Tanpa mencuba alat kawalan atau roda khusus, kami akan mengatakan bahawa keyboard mungkin tidak akan menjadi kaedah optimum untuk memainkannya macam zaman main NFS dulu-dulu pula kerana dah terbiasa main game racing guna pengawal kan. Kami mendapat idea bahawa “berat” akan menyumbang kepada perasaan memandu yang lebih “realistik” sebenarnya dan walaupun dengan pengaturan dan bantuan pemula, bukan yang paling mudah bagi kami untuk memandu dan mendapat no. 1.
Tidak ada pelbagai keadaan cuaca di trek awal ini, jadi kami tetap dapat berusaha untuk menyelesaikan cabaran dan membuka kunci perkara seterusnya. Dalam kes ini, kami hanya dapat menggunakan Credit yang kami perolehi melalui permainan dan beransur-ansur untuk membuka trek kemudian. Ulasan semasa perlumbaan boleh menjadi berulang-ulang, bukan aspek permainan yang paling menarik tetapi ada di sana. Kami tidak pasti sama ada kerana ini adalah untuk pemula AI, tetapi ketika kami berjaya mengejar mereka, mereka kelihatannya saling berkerumun. Ini tidak menjadikannya lebih mudah untuk mengatasi mereka kerana akan ada banyak hubungan. Selain itu juga ada mod Multiplayer, Rivals dan Custom Event tau! Cuma ianya masih belum dibuka dengan betul untuk kami mencuba.
Kasi Kustom dan Upgrade la!
Kedua pemandu dan kenderaan boleh disesuaikan. Kami tidak terlalu bersusah payah bermain dengan penyesuaian pemandu kerana tidak seperti anda akan melihat gambar avatar 100%, selain gambar podium. Seperti yang dijanjikan dalam keynote, ada banyak perkara yang menarik untuk ditingkatkan dan disesuaikan. Oleh kerana kami tidak membuka kunci kereta model level lebih tinggi, kami tidak pasti sejauh mana peningkatan boleh dilakukan, tetapi sekurang-kurangnya akan ada dua peringkat peningkatan, dengan pilihan untuk menaik taraf ke pratetap. Anda boleh menyemak statistik sebelum membuat komitmen.
Anda boleh memperibadikan perincian pada kereta anda dari jenama pupular di badan hingga tayar, jadi terdapat banyak perubahan yang boleh anda lakukan untuk menjadikan kereta impian anda. Pamerkan keperibadian anda! Setelah selesai, anda dapat mengambil gambar kecantikan melalui Photo Mode.
Apabila anda sudah bersedia untuk beralih ke kelas kereta baru, singgah ke shop untuk menghabiskan Credit yang anda hasilkan. Garaj kadangkala mempunyai kereta yang dijual tepat pada waktunya, sehingga para pemburu tawar-menawar dapat mengupas mata mereka. Kereta terkunci di belakang level pemandu, jadi anda masih perlu mendapatkan kereta selain memperoleh Credit untuk membelinya.
Dan kesimpulannya~
Dengan sebahagian besar pengalaman permainan memandu / lumba kami sebagai Burnout, kami hanya dapat menawarkan pandangan pemula mengenai permainan ini. Pilihan PROJECT Cars 3 menjadikannya sangat mudah diakses bahkan oleh orang seperti kami dan walaupun kami tidak akan menang atau mengejar masa yang ditentukan, kami masih dapat mencapai kemajuan yang nyata melalui permainan, pada kadar yang lebih perlahan daripada yang profesional, tetapi kemajuan tetap ada. Ini akan menjadi jalan yang panjang bagi kami untuk menjadi lebih baik dalam mengendalikan, tetapi kami masih boleh membeli kereta mewah atau membuka kunci trek yang belum disiapkan jika hanya memperoleh kredit. Pasti sepanjang perjalanan kami akan menjadi lebih baik!
Pilihan kebolehcapaian adalah: option. Anda boleh menaikkannya ke atas dan ke bawah setiap kali anda mahu sebelum perlumbaan dan mendapat ganjaran yang setimpal dengan seberapa banyak anda mencabar diri anda. Walaupun pada peringkat paling awal dan menempatkan anda pada 20 dari 20, anda masih akan memperoleh beberapa pengalaman dan Kredit, jadi kekurangan pengalaman bukanlah penghalang sekurang-kurangnya untuk mendapatkan kereta berkilau yang anda mahukan. Luangkan masa, dan anda akan sampai di sana!
Kami akan menyerahkan kepada pakar / pakar simulasi untuk memutuskan dari aspek yang lebih teknikal, tetapi seperti sekarang, ia berfungsi dengan baik. Dan jangan lupa nantikan PROJECT Cars 3 akan datang 28 Ogos 2020 ini!
@gamersantaimy
Discussion about this post