HP Inc. secara rasmi mengumumkan perjanjian pasti untuk memperoleh HyperX, divisi gaming Kingston Technology Company. Pemerolehan ini menyokong strategi HP untuk mendorong pertumbuhan dalam perniagaan Personal Systems, di mana permainan dan periferal adalah segmen yang menarik. Portofolio produk pemenang penghargaan HyperX merangkumi pelbagai periferal permainan, termasuk headsets, keyboards, tetikus, pad tetikus, mikrofon USB, dan aksesori konsol.
“HyperX adalah peneraju peripheral yang teknologinya dipercayai oleh pemain di seluruh dunia dan kami sangat gembira untuk menyambut pasukan mereka yang luar biasa untuk keluarga HP,” kata Enrique Lores, Presiden dan CEO, HP Inc. “Kami terus memajukan kepemimpinan kami dalam Sistem Peribadi dengan memodenkan pengalaman komputasi dan berkembang menjadi jarak yang berharga. Kami melihat peluang yang besar di pasaran periferal yang besar dan berkembang, dan penambahan HyperX ke portfolio kami akan mendorong sumber inovasi dan pertumbuhan baru untuk perniagaan kami.”
PC gaming terus menjadi salah satu bentuk permainan video yang paling popular, dengan industri perkakasan PC dijangka bernilai $70 bilion pada tahun 2023. Pasaran persisian global dijangka meningkat menjadi $12.2 bilion pada tahun 2024, dengan periferal permainan mewakili bahagian yang tidak seimbang pertumbuhan ini.
“Produk HyperX direka untuk memenuhi permintaan yang paling ketat dari semua pemain – dari kasual hingga yang paling tegar – memberikan mereka kelebihan dan membantu mereka terus berada di puncak permainan mereka,” kata John Tu, pengasas dan CEO Co, Kingston. “Kedua-dua syarikat kami berkembang kerana kami memberi tumpuan kepada pekerja kami dan mempunyai nilai dan budaya teras yang sama. David Sun (Pengasas bersama dan COO) dan saya melihat kemungkinan untuk perniagaan HyperX dan pekerjanya dan kami berdua menyedari bahawa perubahan ini membawa masa depan yang lebih cerah untuk HyperX.”
HP telah membina portfolio permainan global yang besar dan berkembang dalam beberapa tahun terakhir, dipimpin oleh jenama OMEN dan ekosistem perkakasan, perisian, kandungan, dan perkhidmatan bertaraf dunia. Syarikat ini terus mendorong kemajuan dalam permainan dengan peranti hebat seperti komputer riba permainan OMEN 15 dan komputer riba HP Pavilion Gaming 16. Di luar peranti, HP mendorong inovasi perisian dengan OMEN Gaming Hub, destinasi untuk pemain menyambung, menyesuaikan, dan meneroka peralatan dan permainan mereka. Menambah HyperX ke ekosistem permainan HP yang lebih luas akan memberikan pengalaman baru yang inovatif di semua perkara yang dilihat, didengar dan disentuh oleh pemain.
Berdasarkan terma perjanjian, HP akan membayar $425 juta, tertakluk kepada modal kerja biasa dan penyesuaian lain, untuk memperoleh portfolio peralatan permainan HyperX. Kingston akan mengekalkan produk DRAM, flash, dan SSD untuk pemain dan peminat. Pengambilalihan tersebut dijangka bertambah berdasarkan HPK pada tahun penuh pertama selepas penutupan. Transaksi ini dijangka ditutup dalam kalendar Q2 2021, sementara menunggu tinjauan peraturan dan syarat penutupan biasa.
Mengenai HyperX
Selama 18 tahun, misi HyperX adalah untuk mengembangkan penyelesaian permainan untuk setiap jenis pemain dan syarikat diakui secara konsisten untuk memberikan produk yang memberikan keselesaan, estetika, prestasi, dan kebolehpercayaan yang unggul. Di bawah slogan “WE’RE ALL GAMERS”, headsets permainan HyperX, papan kekunci, tetikus, mikrofon USB, dan aksesori konsol adalah pilihan pemain harian dan juga duta selebriti, pemain pro, peminat teknologi, dan pengguna overclocker di seluruh dunia kerana mereka bertemu spesifikasi produk yang paling ketat dan dibina dengan komponen terbaik di kelasnya.
@gamersantaimy
Discussion about this post