Silent Hill 2 Remake secara rasmi sedang dibangunkan oleh Bloober Team, yang kini sedang bekerja keras untuk mengemas kini game klasik tersebut untuk memastikan pengalaman yang lebih seronok apabila ia dikeluarkan. Dengan mengembalikan suasana yang membuatkan francais ini dihargai oleh peminat merupakan satu sabaran, namun mereka sedar tetapi tetap mahu mencabar diri.
Silent Hill pertama kali dikeluarkan secara eksklusif di PlayStation pada tahun 1999, diikuti dengan Silent Hill 2 pada tahun 2001 di PlayStation 2 dan pembuatan remake Silent Hill 2 diumumkan sebagai keluaran eksklusif PS5. Silent Hill 2 sering diingati kerana terdapat adegan di mana protagonis, James Sunderland, berjumpa dengan raksasa yang dikenali sebagai Pyramid Head yang menyerang patung manakala James bersembunyi di dalam almari dan menembak pistolnya.
Sesetengah pemain percaya bahawa adegan itu menunjukkan aksi rogol. Maka pengarah seni game ini, Masahiro Ito, membuat kenyataan melalui Twitter beberapa tahun lalu untuk mempertikaikan pendapat tersebut. Dia menjelaskan bahawa adegan itu bertujuan untuk mempamerkan konflik dalaman yang James takut untuk hadapi pada waktu itu, walaupun dia mengaku bahawa adegan itu seolah-olah mempunyai unsur “seksual”.
Menurut sumber, ketua pegawai pemasaran Bloober Team, Anna Jasińska, berjanji bahawa studio akan memberi tumpuan untuk mengembalikan “suasana mendalam yang berbeza” yang dipercayai oleh peminat bahawa Silent Hill 2 adalah game seram PS2 terbaik.
Dia menekankan hasrat pasukan untuk “berpegang teguh kepada cerita original”, yang mungkin termasuk unsur-unsur seram yang tidak dapat dilupakan dengan Pyramid Head. Kita akan dapat lihat apa yang dimaksudkan oleh Anna di masa akan datang selepas Silent Hill 2 Remake siap.
Niat artistik dan respons pemain tidak akan sama. Masahiro Ito menafikan satu teori popular daripada peminat yang mencadangkan protagonis Silent Hill 2 memandang terus ke arah pemain semasa adegan terkenal dengan cermin, contohnya. Walau bagaimanapun, penjelasan beliau tidak semestinya pemain akan bersetuju.
Silent Hill 2 Ramake telah dibangunkan sejak 2019 apabila Boolber Team mempersembahkan konsepnya di Tokyo Game Show. Banyak pembangun ini mendapatkan peluang untuk membuat semula game ini, tetapi Konami telah memilih Bloober Team. Walaupun mereka tahu ini akan memberi tekanan yang tinggi, mereka bertekad untuk melakukan yang terbaik seperti game original.
Kami pasti ramai antara anda tidak sabar untuk bermainnya nanti. Untuk mendapatkan segala liputan mengenai Silent Hill daripada kami, sila klik pautan ini.
@gamersantaimy
Discussion about this post