Gamer Santai
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
Gamer Santai
No Result
View All Result

Re:Legend Review Eksklusif! Demo dari Level Up Kuala Lumpur 2018!

Yeah!! Malaysia Boleh!

Agent 13k by Agent 13k
November 5, 2018
in Artikel, Berita, PC
0 0
0
Re:Legend Review Eksklusif! Demo dari Level Up Kuala Lumpur 2018!
Share on FacebookShare on Twitter

Pada tahun ni kat Level Up KL 2018, kami disini amat berutung kerana dapat mencuba game dari Magnus Games iaitu Re:Legend. Game ni mempunyai Genre iaitu Simulation dan RPG digabungkan dalam Game. Game ni adalah mengisahkan seorang Hero yang dia hilang ingatan dan Hero itu kena cari memori dia yang hilang dan Hero itu kena kumpul cebisan memori dia yang berpecah di tempat yang sudah berselerak.

Hero yang dijaga oleh si Penguin biru iaitu Papa Pia, Hero yang korang boleh customized dari, pakaian, jantina, warna rambut, muka dan sebagainya, Dengan bantuan dari Datuk Bandar, korang diberi ladang untuk bekerja dan mengambil memori korang yang berpecah di seluruh dunia.

korang juga akan menyelamatkan seorang gadis cantik bernama Emilia di bahagian awal cerita (saya agak menyesal membuat watak perempuan). Makhluk misteri akan muncul apabila watak korang sedang tidur juga. Kami tidak tahu siapa dan apa lagi, nampaknya kami akan mengetahui identitinya ketika kami terus maju dalam cerita.

Cerita ini mudah difahami, akan ada jalan cerita utama tetapi korang bebas untuk meneroka sebelum memasuki jalan cerita utama. Meneroka bidang yang berbeza membantu dalam perkembangan watak korang juga! Misi sampingan kadangkala meminta korang untuk mencari “Magnus” yang lain dari yang lain. Sebab “Magnus” muncul secara rawak, berapa cepat korang dapat menyelesaikan misi itu semua bergantung kepada nasib korang jugak. Magnus tu apa korang tanya? Magnus sebenarnya adalah haiwan dalam game ni, haiwan yang menyerupai anjing laut campur dengan Walrus yang sangat besar!

korang ada akan mempunyai ruang yang besar untuk menanam tanaman korang di ladang. Selepas menanam benih, korang juga boleh menyiram dan menanam tanaman untuk mengekalkan kadar pertumbuhannya. Menariknya, penyertaan tanaman kadang-kadang menggabungkan mereka ke dalam tumbuhan besar. Korang akan menempa senjata dengan bermain mini game yang memerlukan korang untuk mengikut penunjuk bergerak pada masa yang tepat.

Kami mencuba 4 senjata utama termasuk Pedang dua bilah,Tongkat Sakti dan Pemanah dalam demo kali ini. Berita baiknya ialah, Developer sana memberitahu kami yang bahawa akan ada lebih banyak jenis senjata di masa depan. Klik kiri dan klik kanan tetikus membolehkan anda membuat serangan normal dan serangan yang kuat. Combo cantik menyerupai senjata Monster Hunter, sementara menggunakan pemanah membolehkan anda untuk melepaskan kemahiran AOE yang sangat berguna jika anda menghadapi beberapa musuh.

Selain senjata, korang juga boleh menggunakan “runes” untuk meningkatkan daya tempur korang. Rangkaian yang berbeza menawarkan pelbagai jenis kuasa seperti peningkatan kelajuan pergerakan dan kesan penyembuhan secara berterusan. Walau bagaimanapun runes datang dengan agak perlahan dan korang hanya memerlukannya untuk menggunakannya bila perlu sahaja.

kami dapat melihat usaha pasukan Magnus Games telah mencurahkan segala ke dalam game ni. Dari UI, bentuk dunia, dan kandungan yang meluas. Walau bagaimanapun, kami merasakan bahawa ia masih lebih mudah untuk mengawal menggunakan controller dan berbanding keyboard. Developer menjanjikan bahawa pasukannya akan mengoptimumkan pengalaman kawalan apabila game itu keluar. Juga, permainan ini mempunyai muzik latar belakang yang bagus yang berubah setiap kali anda berada dalam pertempuran.

Versi yang kami uji bukan versi akhir lagi, tetapi kami sudah beseronok dnegan game ini. Satu jam tidak cukup bagi kita untuk menyelesaikan misi utama,  atau bahkan menjelajahi seluruh peta. Selain itu, ia hanya sebahagian kecil daripada peta permainan penuh. Mereka juga memberitahu kami bahawa mereka mengumumkan berita baik tidak lama lagi, jadi anda boleh meletakkan harapan anda sekarang!

Re:Legend yang akan dilancarkan pertama kali untuk PC, kemudian mengikuti oleh NS, PS4 dan Xbox One. Pastikan anda melawat laman rasmi atau Twitter mereka untuk maklumat lanjut jika anda berminat!

Tags: indie gamelevel up kl 2018malaysia developerRe:LegendRPGsimulation
Previous Post

Kerajaan Malaysia akan melaksanakan Pelan Gentian Optik dan Kesalinghubungan Negara (NFCP) dengan peruntukan RM1 bilion!

Next Post

Pengumuman Diablo 4 Semasa Blizzcon 2018 Ditarik Balik?

Agent 13k

Agent 13k

Peminat Ska-Punk, Bapa kepada 5 ekor kucing dan Aku baca encyclopaedia untuk seksa orang.

Related Posts

Mahukan Telefon Gaming Yang Boleh Buat Lebih Daripada Sekadar Bermain Game? Kenali POCO F9 Ultra!
Smartphone

Mahukan Telefon Gaming Yang Boleh Buat Lebih Daripada Sekadar Bermain Game? Kenali POCO F9 Ultra!

September 5, 2026
Previu Age Twisters – Apabila “Usia” Menjadi Kunci Kerjasama Antara Dua Pemain
Preview

Previu Age Twisters – Apabila “Usia” Menjadi Kunci Kerjasama Antara Dua Pemain

September 4, 2026
SEGA/ATLUS Umum Barisan Game Di Tokyo Game Show 2026; Persona 4 Revival, STRANGER THAN HEAVEN & Banyak Lagi
Pameran/Expo

SEGA/ATLUS Umum Barisan Game Di Tokyo Game Show 2026; Persona 4 Revival, STRANGER THAN HEAVEN & Banyak Lagi

September 4, 2026
Next Post
Pengumuman Diablo 4 Semasa Blizzcon 2018 Ditarik Balik?

Pengumuman Diablo 4 Semasa Blizzcon 2018 Ditarik Balik?

Discussion about this post

Discord Kami

Sertai Discord kami

Facebook Kami

YouTube Kami

Twitter/X Kami

Follow @GamerSantaiMY

Tweet to @GamerSantaiMY

Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar
Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar

August 20, 2026
Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir
Anime

Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir

August 19, 2026
Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+
Berita

Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+

August 15, 2026
Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi
Anime

Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi

August 12, 2026
  • Tentang Kami
  • Hubungi Kami
  • Privacy & Policy

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd