Baiklah, dengan kehadiran Open Beta untuk Battlefield 2042 akan bermula hari ini, kami dijemput awal oleh EA untuk mencuba sendiri preview awal open beta ini. Jadi, sebelum anda memulakan Open Beta anda itu, hari ini kami nak mengongsikan apa yang bakal anda mainkan dalam open beta ini. Dalam preview ini juga ada sesi soal jawab bersama pasukan pemaju seperti Adam Freeman (Lead Community Manager di EA Studios , Florian Le Bihan (Lead Game Designer), Kalle Nyström (Level Designer) dan Marie Bustgaard Granlund (Associate Producers). Maka kami akan kongsikan sekali beberapa petikan dari sesi soal jawab tersebut dalam perkongsian ini.
Pengenalan Battlefield 2042
Battlefield 2042 adalah Battlefield generasi seterusnya. Dikuasakan oleh teknologi canggih yang mendorong keupayaan perkakasan generasi seterusnya, permainan ini menjadikan pemain menjadi pengalaman dalam perang yang hampir habis-habisan yang merangkumi ciri francais, kehancuran yang mengubah permainan.
Permainan ini adalah permainan FPS dari EA dan merupakan permainan terbaru dari francais Battlefield. Tidak seperti permainan sebelumnya dari francais, ianya TIDAK akan mempunyai mod pemain tunggal, ini adalah FPS multiplayer penuh, yang mempunyai maksimum 128 pemain setiap pusingan, dan dapat meluangkan waktu dalam setengah jam untuk permainan tamat dengan mudah.
Battlefield 2042 juga meningkatkan aksi dengan memasukkan acara realtime yang membentuk semula medan perang dan pertempuran taktikal. Semua senjata, kenderaan, dan alat baru memberikan kebebasan kepada pemain untuk bersikap strategik dan membuat detik-detik di Medan Perang yang hanya menjatuhkan rahang.
Maka bermula peperangan di peta Orbital!
Hanya ada mod ‘Conquest’ pada peta ‘Orbital’ dalam versi beta preview Battlefield 2042 ini. Anda perlu mengambil bahagian dari peta sehingga anda dapat memperoleh mata, dan pasukan dengan skor tertinggi menang, sederhana.
BATTLEFIELD – CONQUEST MODE:
Conquest adalah mod permainan berskala besar Battlefield klasik (pengalaman perang habis-habisan klasik) di mana sehingga 128 pemain (sehingga 64 pemain di PS4 dan XB1 atau di PC) akan berjuang untuk mengawal titik objektif utama di peta, yang sekarang dikenali sebagai Sectors.
Ciri penentuan rentak yang berbeza-beza, yang menggabungkan momen ketika banyak pemain bertembung, dan semuanya berubah menjadi kaos tanpa henti. Ada juga saat-saat ketika pengalaman itu kurang nampak kaos dan lebih bersifat peribadi – ketika hanya dua regu yang terlibat dalam pertempuran taktikal untuk mendapatkan bendera!
Pemain boleh memilih ke mana harus pergi dan bagaimana untuk bertarung, tetapi untuk menampung jumlah pemain baru, peta Battlefield 2042 telah diubah menjadi medan perang epik (beberapa peta masih lebih besar daripada yang tersedia ini) Untuk mengoptimumkan pertempuran berskala besar ini, tetapi semuanya tetap mempertahankan pengalaman klasik Battlefield , pasukan menyesuaikan pendekatannya bagaimana peta dirancang, termasuk:
- Clustering- Kawasan di peta di mana objek dan objektif difokuskan ke ruang tertumpu. Kelompok menjadi keseluruhan kampung, stadium besar atau pelantar minyak besar
- Sectors- Mengubah bagaimana pemain menguasai kawalan clister. Untuk berjaya menangkap seluruh Sector, pasukan harus merebut kendali atas semua objektif di Sector- yang bermaksud mereka harus menangkap semua objektif di dalam kampung, atau objektif di dalam stadion untuk menyebutnya menjadikan milik mereka
Terdapat juga Harzard Zone yang akan dibuka ketika pelancaran penuh nanti
Sebenarnya kami mempunyai lebih banyak perkara untuk memberitahu anda mengenai zon Hazard jadi harap dapat mendengar dari kami lagi sebelum kami mendapat pelancaran penuh Battlefield 2042. Tetapi zon Hazard adalah sebahagian daripada pakej di samping Portal Battlefield yang akan kami memberitahunya kelak.
Adam
ORBITAL MAP
Peta Orbital adalah sebuah peta serdahana yang ditetapkan di Kourou, French Guiana. Jadi itu bermaksud memang akan terdapat peta yang lebih besar dari ini akan dibuka setelah pelancaran penuh. Pertempuran di sini adalah di atas lokasi pelancaran roket kerana pelancaran ruang kontroversial menjadi perlumbaan melawan masa. Peta ini direka sebagai taman permainan utama untuk kenderaan, udara dan infantry.
Di tengah peta adalah ruang terbuka yang luas di mana kenderaan dapat mendominasi, jadi pemain infantry harus berusaha menjaga struktur sekitarnya. Terdapat terowong penyelenggaraan panjang yang menuju dari wilayah peluncuran roket hingga ke selatan peta di mana pemain menemui kilang cryogenic yang mengandungi dua objektif. Membahagi dua kawasan itu adalah dengan mempunyai bukit besar yang ditutupi dengan tumbuh-tumbuhan.
-Ada terowong yang ada di peta, apakah terowong ini memiliki pintu keluar / masuk untuk infanteri? & nbsp;
Pengangkutan utama di terowong terutamanya untuk kenderaan, kerana kita mempunyai masa yang sukar untuk tank masuk melalui kawasan peta yang diberi pampasan. Kami ingin membuat sesuatu di mana tank mempunyai akses mudah untuk pergi di antara titik tindakan.
Kalle
Kawasan utama peta adalah lokasi pelancaran roket:
- 3 sektor terdapat di sini: Building Assembly, Launch Platform dan Crawlerway yang besar
- Sekiranya anda mahukan aksi, anda pergi ke sini: keseimbangan pertempuran infanteri, di mana pemain dengan berjalan kaki dilengkapi untuk mengambil kawasan Assembly, ditambah dengan pertempuran kenderaan, di mana mereka boleh bertanding untuk menguasai Launch Platform. Kedua-dua belah ini akan bertembung dalam aksi antara dua Sector di Crawlerway – semuanya dengan pertempuran udara yang sengit berlaku di atas
- Ini juga merupakan kawasan di mana peristiwa Levolution berlaku: roket
- Pelancaran roket adalah mengikut urutan secara automatik (iaitu tidak dicetuskan oleh pemain). Ini dimulakan dengan urutan pengisian, dan setelah waktu yang ditentukan secara rawak, urutan pelancaran rasmi akan dimulai. Semasa urutan inisiasi ini (berdurasi 6 minit), roket tersebut mudah mengalami kerosakan, yang bermaksud pemain dapat memusnahkannya dengan meletupkannya dengan senjata, roket, tembakan biasa, dll.
- Sekiranya kerosakan tidak mencukupi: pelancaran roket akan berjaya dilakukan
- Jika berlaku kerosakan yang cukup: roket akan musnah – dan kaos yang besar akan berlaku.
Roket itu sendiri automatik dan berdasarkan masa, dan yang paling disoroti oleh fakta ketika sebelum memulakannya, anda dapat melihatnya adalah roket yang memicu, anda dapat melihat wap keluar dari paip yang menuju ke roket, ketika itu berhenti, dan crawler roket melepaskan roket dan mula melancarkan urutan yang merupakan kira-kira 6 min dan pada masa itu sebenarnya anda dapat menembaknya, untuk meletupkannya menggunakan tank atau helikopter, ketika mengambil kerosakan, ia akan meletup. Namun, jika ia tidak mendapat kerosakan yang cukup, dan berjaya mencapai 6 min, ia akan berjaya dilancarkan. Tetapi pada dasarnya roket dilancarkan sendiri, bukan kawalan pemain, namun hasilnya adalah untuk anda yang dapat mempengaruhi.
Kalle
Juga terdapat Tornado dalam peta ini!
Ya beberapa pekara tambahan yang anda juga boleh temui ketika bermain Open Beta ini adalah ada beberapa cuaca buruk atau ribut. Sekiranya anda menaiki helikopter atau kapal terbang, anda boleh pergi ke atas awan dan menembusi ribut di mana terdapat cuaca baik. Bukan itu sahaja, terdapat Tornado yang sangat havoc akan tiba dalam permainan secara rawak. Jika Tornado keluar, ianya akan melalui kawasan rocket dan membuatkan pelancaran rocket itu tergendala!
Biasanya keadaan akan bercampur, pada dasarnya ketika menghadapi ribut, atau perkara yang lebih besar seperti itu, semuanya secara rawak masa yang juga bermaksud ia memberikan banyak variasi. Ribut tidak akan selalu berada di jalan yang sama, cuaca juga akan lebih baik tanpa ribut, dan bagaimana mereka berinteraksi bersama juga memberikan banyak variasi. Tetapi biasanya ada perkara di dalamnya, seperti roket tidak dapat menceritakan kerosakan semasa urutan pelancaran dan anda hanya memainkannya seperti itu dan ada perkara yang tidak dapat dikawal atau dikendalikan oleh pemain.
Kalle
Terdapat 4 Specialist dalam beta preview Battlefield 2042 ini dibuka untuk semua, untuk diingati, terdapat 10 keseluruhan yang menanti anda dalam pelancaran penuh.
- Mackay: Kelasnya adalah Assault, dan dia mempunyai kemahiran yang disebut hook grappling. Dia pada dasarnya seperti Pathfinder dari Apex, kecuali lebih buruk kerana jarak cangkuknya lebih pendek. Mobiliti AF tinggi, dan dia memiliki pasif yang memungkinkannya bergerak lebih cepat ketika ADS dan ketika dia berada di zipline. Anda boleh menukar senjata anda setelah melepaskan cangkuk dan mula bergerak, cukup kemas.
- Boris: Kelasnya adalah Engineer, dan dia boleh meletakkan Turret untuk membantu mempertahankan kawasan yang berjaya ditawan. Pasifnya hanya untuk menjadikan turretnya lebih berkesan. Dia adalah anggota penting skuad jika anda ingin mempertahankan serangan, tetapi dia tidak begitu menarik.
- Casper: Kelasnya adalah Recon, dan dia dapat menggunakan drone untuk mengintai medan perang. Dia ibarat Crypto dari Apex, dronenya bahkan boleh melakukan serangan EMP. Dia memiliki pasif yang mengingatkannya tentang bahaya di dekatnya, yang sangat baik memandangkan anda akan berada di drone untuk beberapa lama.
- Falck: Kelasnya adalah Support, dan dia mempunyai pistol yang menyembuhkan sekutu dengan menembak mereka. Anda harus pandai menyasar atau anda tidak akan menyembuhkan siapa pun. Anda juga boleh menyembuhkan diri sendiri dengan menekan butang kemahiran. Pasifnya membolehkannya menghidupkan sekutu dengan kesihatan sepenuhnya (jika anda menggunakan pakar lain, ketika anda menghidupkan sekutu mereka yang kurang sihat separuh).
Visual untuk permainan ini walaupun dalam beta preview Battlefield 2042 masih sangat bagus, semuanya kelihatan cantik, dan sangat menarik walaupun penuh kekecohan yang berlaku di medan perang. Kadang-kadang akan berlaku ribut, tidak terlalu mempengaruhi penglihatan bagi saya, tetapi keadaan kelihatan lebih gelap kerana awan. Peta memang sangat besar walaupun menurut pemaju, ini adalah ‘serdahana’), yang bermaksud bahawa anda boleh berjalan selama 2 atau 3 minit dengan baik tanpa terserempak dengan musuh. Bukan masalah besar kerana anda selalu boleh “Redeploy” ke tempat yang ada musuh untuk anda lawan.
Anda boleh melompat dari bangunan tinggi, pastikan anda menggunakan payung terjun sebelum anda jatuh ke tanah, walaupun anda menggunakannya pada saat terakhir anda masih sempat membukanya.
Saya suka pemilihan Specialist yang ada dalam beta ini, mereka sangat berbeza dari segi apa yang mereka lakukan. Menggunakan ‘sasaran saya tidak baik’ sebagai alasan untuk bermain sebagai sokongan tidak lagi dapat dilaksanakan, kerana tidak kira apa Falck lakukan anda perlu menyasar. Saya suka Mackay kerana mobilitinya yang tinggi, membuat pertempuran dan menarik diri sangat mudah, satu cangkuk dan anda hilang dari radar.
Selepas anda mati, terdapat dua pilihan untuk anda. Sama ada anda meminta pertolongan dengan menekan butang tetikus kiri dan menunggu sekutu anda datang dan menghidupkan semula anda, atau hanya menyerah dan menggunakan semula Deploy. Sekiranya anda mati terlalu kerap dalam jangka masa yang singkat, akan ada waktu “cooldown” untuk Deploy semula.
Health Regen dalam Beta Preview Battlefield 2042 sedikit lebih perlahan tetapi lebih cepat dicetuskan berbanding tajuk sebelumnya. Kami masih mahu ini menjadi perlahan sehingga sangat lambat seperti sebelumnya dan ada yang membentuk pertumbuhan semula yang tepat kerana kami ingin memastikan bahawa apabila anda sembuh dengan alat yang sebenarnya, atau orang lain menyembuhkan anda, anda dapat ceritakan perbezaannya. Kami tidak mahu menyelesaikan berhati-hatian untuk memiliki pemain lain yang dapat menyembuhkan anda, kerana kami ingin anda dapat bertahan dengan sendiri, tetapi kami masih ingin memastikan bahawa alat penyembuhan itu benar-benar masuk akal dalam permainan. Kami telah menyesuaikan semuanya untuk dilancarkan, jadi anda dapat melihat beberapa perubahan ketika datang ke tingkat regenerasi sendiri dan juga tingkat regenerasi dasar. Oleh itu, saya tidak akan mengulas lebih terperinci, tetapi akan ada penyesuaian yang akan dilakukan.
Florian
Senjata yang mudah digunakan dan tersedia sebelum berlepas
Tidak ada had masa untuk terjunan Deploy anda (sebelum anda memilih kawasan untuk terjun), anda boleh meluangkan masa untuk memilih dengan siapa anda ingin bermain, memilih senjata, alat throwables atau gajet yang ingin anda gunakan. Terdapat Loadout yang telah ditetapkan seperti Engineer Package dan lain-lain yang menyediakan semua yang sesuai untuk anda (kecuali lampiran senjata), bagi mereka yang tidak mahu berfikir terlalu lama untuk pemilihan. Anda membuka lebih banyak senjata dengan menaikkan level, jadi ia pasti sangat menggerunkan.
Anda dapat membawa 3 item berbeza setiap slot lampiran, anda juga dapat menukar slot lampiran tersebut, antara siaran langsung atau di menu Deploy, ya anda boleh membawa lebih banyak barang, dan anda boleh mengubahnya sepanjang hayat.
Florian
Anda tidak dapat menyesuaikan lampiran senjata ketika digunakan, anda hanya dapat memilih scope atau muzzles mana yang ingin anda gunakan ketika berada di lapangan, yang membuat anda rentan terhadap serangan orang lain. Anda perlu menekan ‘T’, dan itu akan membuka Menu Plus di mana anda memilih lampiran mana yang akan digunakan untuk bahagian senjata yang berbeza. Ini adalah perubahan yang baik dari gaya ‘Buka beg galas ke pertukaran’ biasa, menjadikan semuanya lebih mudah dan membolehkan anda menjadi lebih serba boleh.
Attachment untuk senjata mempengaruhi seberapa banyak prestasinya. Dalam beta preview Battlefield 2042 ini, saya pernah menukar jenis mags yang lain untuk senjata yang sama, dan kelajuan tembakan dan recoil sama sekali berbeza, sehingga saya fikir saya menggunakan jenis senjata yang berbeza. Oleh itu, berhati-hatilah jika anda ingin menukar lampiran anda.
Akan ada kes di mana anda dapat mengkonfigurasi senjata tersebut ketika respwan, anda boleh memilih, dan kemudian dari sana penyesuaian kegemaran akan ada di menu plus selepas Favouritekanya. Ini adalah ciri yang anda dapat dalam permainan penuh bukan dalam versi beta.
Adam
Hasil tembakan senjata itu nampak padat, saya suka bagaimana ianya menyasar dan menembak. Tidak ada kilat muzzle flash yang menyilaukan mata (seperti CoD) sehingga anda selalu dapat melihat apa yang ada di hadapan anda. Tetapi anda mudah bingung mengenai siapa sekutu dan siapa musuh. Satu-satunya perkara yang membezakan mereka, selain jika mereka menembak anda, adalah berlian kecil berwarna kecil di atas kepala mereka. Biru bermaksud sekutu dan merah bermaksud musuh, dan mereka kadang-kadang tidak akan kelihatan, jadi jangan tanya kenapa jika tersalah tembak sekutu kita. Jadi walaupun anda ada masalah penglihatan, terdapat fungsi yang anda dapat tukarkan di tetapan.
Saya sendiri buta warna dan saya sangat mendapat faedah daripada semua versi bantuan buta warna yang pernah diberikan oleh Dice dalam permainan. Perhatikan dalam beta terbuka, terdapat sedikit pilihan fungsi aksesibilitas yang tersedia jika anda perlu melihat pilihannya. Terdapat lebih banyak lagi yang akan kita tambah dalam permainan penuh yang sudah kita uji untuk menjadikan diri anda ketika kita memasuki tahap akhir pembangunan. Oleh itu, kami pasti akan mengongsikannya dengan anda sepenuhnya sebelum permainan penuh.
Adam
Akan ada alat yang berbeza yang akan mencetuskan tentuan dan ada juga ciri yang ada pada tajuk sebelumnya bahawa anda akan melihat tanda sasaran di mana sahaja anda bertujuan pada jarak kawasan. Jarak juga agak terhad.
Florian
Maklum balas mengenai penembakan senjata juga bagus, tetapi saya tidak merasakan apa-apa ketika membunuh seseorang atau berbilang orang. Tidak pasti sama ada kerana hampir separuh permainan dipenuhi dengan pemain AI atau kerana feed kill tidak cukup menarik.
Anda mempunyai jumlah peluru yang sangat terhad, seperti maksimum 5 mags. Sekiranya anda terus sembur peluru anda, anda akan kehabisan peluru dalam beberapa minit. Apabila anda membunuh musuh, mereka akan melepaskan sedikit peluru, tetapi tidak cukup untuk mengalahkan anda. Anda boleh memilih peti Ammo untuk gajet anda ketika memilih sebelum deploy, tetapi masih sangat terhad. Tipsnya jangan terus sembur tanpa tujuan.
Jadi sedikit lebih kejam dengan menggunakan Tank!
Anda boleh terus ke tempat Deploy yang anda boleh dilihat dalam peta di mana ikon kenderaan berada di sana. Tetapi apabila kenderaan anda mengalami letupan dan meletup, anda tidak boleh menggunakan jenis kenderaan itu lagi. Jadi anda masih boleh menukar ke kenderaan lain yang ada. Anda boleh menekan ‘B’ untuk memanggil kenderaan dalam permainan, anda boleh melakukannya hampir di mana sahaja walaupun anda berada di hutan, pastikan langit cerah dan tanah cukup rata.
Terdapat beberapa jenis kenderaan yang boleh dipilih dalam beta preview Battlefield 2042 ini:
- Scout Vehicles
- Armored Vehicles (2 jenis tanks T28 & Ebaa Wildcat)
- Attack Aircraft (2 jenis)
- Transport Aircraft (2 jenis of helikopter)
Anda boleh pergi ke ikon yang ditentukan dalam peta untuk menggerakkannya, atau anda juga boleh langsung mengeklik pada layar Deploy setiap kali anda melihat pasukan sebelah anda mengemudi kenderaan, anda boleh terus masuk ke dalamnya.
Memandu agak mudah, tetapi perlu diketahui bahawa Tank agak sukar dikendalikan kerana terlalu besar, terutama ketika anda masuk ke dalam terowong. Anda boleh meletupkan musuh dengan menggunakan peluru berpandu langsung, atau anda hanya boleh menyemburkannya sebagai turret atau ala-ala machine-gun. Dan saya seorang yang suka meletupkan semuanya. Tetapi kadang-kadang agak sukar untuk mengendalikan turret kerana putaran kamera yang memeningkan kepala.
Tetapi saya benci memandu Aircraft, ia sangat sukar untuk dikawal dan tiba-tiba saya jatuh ke tanah. Cara menembak semuanya mudah, cukup tekan kiri untuk menembak atau kanan zoom. Anda boleh menukar peluru yang berbeza dengan menekan 1, atau 2 ketika pemanduan.
Anda juga dapat memasuki tank sekutu atau musuh anda secara langsung dengan menekan E. Tetapi apabila musuh yang masuk, anda secara automatik spawn di luar kenderaan anda. Hati-hati dengan Recoiless m5 yang digunakan musuh, ia boleh meletupkan tank dan heli anda.
Dan selebihnya
Dikatakan akan juga tiba Year One untuk DLC dan seangkatannya, membawa perubahan ini semua memerlukan pemain untuk memberi maklum balas;
Maksud saya, anda tahu seperti senjata permainan umum, watak mengimbangi perkara seperti ini, kami cuba mendapatkan beberapa data awal mengenai bagaimana prestasi berbeza sehingga kami dapat melakukan penyesuaian langsung, kami juga bertindak untuk menerima maklum balas, mungkin ada perkara yang pemain benci , atau perkara-perkara yang sangat mereka sukai dan kita ingin melihat apakah kita dapat mengetahui apa yang perlu kita sesuaikan untuk bergerak maju, jadi itu sangat penting bagi kami pada ketika ini.
Florian
Dalam permainan juga terdapat sistem ping tetapi tidak seperti Apex Legends yang lebih infor.
Kami ingin membawa versi sistem ping yang masih memungkinkan untuk fungsi klasik kamera, jadi kami mempunyai beberapa permintaan yang dapat memicu secara langsung dari kamera, sebenarnya tidak melihat sistem ping di mana anda secara manual dapat bermain secara khusus pada jenis ping seperti itu, tetapi kami di sini mungkin sebenarnya sesuatu yang dikehendaki oleh pemain, pada ketika ini kami tetap sangat kontekstual, dan cuba memastikan bahawa menekan 1 akan memberi anda hasil keinginan dan jika sudah betul dengan tekan 1, kita akan terus melihatnya berpotensi di jalan langsung.
Florian
Jangan lupa open beta dah bermula!
** Tempoh Beta Terbuka Battlefield 2042
● Tempoh: 5-10 Oktober 2021
○ 5 Okt: Muat turun diaktifkan untuk semua pemain
○ 6-9 Okt: Tetingkap Akses Awal (bermula 6 Oktober pukul 3 petang SGT)
○ 8-9 Okt: Ketersediaan Terbuka ( bermula 8 Oktober pukul 3 petang SGT)
○ 10 Okt, 9 pagi CEST
Jadi berdasarkan pengalaman penuh saya bermain beta ini, saya tahu bahawa saya lebih suka pertempuran jarak dekat. Senjata terasa lebih hebat untuk menembak musuh walaupun tidak memiliki Aim Assist. Persekitarannya kelihatan sangat hebat, ada satu ketika saya melihat roket hampir dilancarkan, tetapi musuh terus menembaknya. Tornado dan badai pasir juga dalam beta, tetapi bukan hari saya untuk jumpanya. Jadi ini hanyalah permainan asas “Capture the point”, siapa pun yang mendapat lebih banyak point, pasukan AS vs Rusia akan memenangi permainan ini. Oleh itu, tetaplah berada di kawasan titik penangkapan yang ditentukan, cubalah bertahan selama mungkin untuk memastikan titik masih ada di pihak pasukan anda sehingga permainan selesai.
Satu perkara penting adalah bahawa tidak ada sebarang tertangguh sama sekali terutama ketika matchmaking, walaupun server berada di luar Asia, kerana ini adalah acara di seluruh dunia.
Juga jangan lupa, EA telah mengumumkan bahawa pemain yang membeli Battlefield 2042 edisi digital standard akan dapat menaik taraf dari PS4 atau Xbox One ke versi PS5 atau Xbox Series X / S generasi baru secara percuma. Maka sampai di sini perkongsian Beta Preview Battlefield 2042 kami. Jadi jangan lupa untuk mencuba sendiri Open Beta ini yang kini boleh didapati di PC, dan konsol! Anda juga boleh sediakan spesifikasi dan boleh melihatnya di artikel kami sebelum ini.
@gamersantaimy
Discussion about this post