Bersempena dengan pelancaran Octopath Traveler II tidak lama lagi, kami telah berpeluang untuk menemu ramah seorang pengarah iaitu Masahi Takahashi untuk menjelaskan beberapa perkara mengenai game ini.
Untuk pengetahuan anda, Octopath Traveler II akan dilancarkan pada 24 Februari 2023 di PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch dan PC melalui Steam. Tanpa melengahkan masa lagi, jom teruskan dengan interview bersama Masahi Takahashi.
Disebutkan bahawa grafik telah mencapai tahap yang lebih tinggi. Apakah penambahbaikan berbanding dengan tajuk pertama atau game HD-2D lain daripada Square Enix?
Sejak keluaran Octopath Traveler yang asal, kami telah mengeluarkan beberapa tajuk HD-2D lain seperti Triangle Strategy dan Live A Live.
Sebagai RPG taktikal, Triangle Strategy membolehkan kami mempertimbangkan semula bagaimana pandangan three-quarter boleh dibayangkan semula menggunakan HD-2D, manakala pelbagai dunia berbeza untuk diterokai secara Live A Live — dari masa lampau hingga masa depan yang jauh — membuat perkara itu adalah peluang terbaik untuk artis kami meneroka pelbagai warna dan gaya yang berbeza.
Untuk kembali ke siri HD-2D asal dalam Octopath Traveler II, kami merasakan bahawa kami perlu menghasilkan grafik yang melebihi apa yang telah kami capai dalam tajuk yang disebutkan di atas.
Dari segi perbezaan khusus antara tajuk ini dan yang sebelumnya, grafik telah berkembang dalam beberapa bidang berbeza, termasuk nisbah head-body watak, pergerakan watak dan “camera work”.
Bolehkah anda memberitahu kami lebih lanjut tentang ciri “Crossed Paths” dalam game dan cara ia membolehkan watak berinteraksi antara satu sama lain?
Kisah bonus ini terhasil akibat permintaan berulang yang kami terima daripada peminat siri asal untuk melihat lebih banyak interaksi dan perbualan antara watak.
Cerita Crossed Paths mengikuti dua watak lain selain daripada cerita utama dan boleh dimainkan pada bila-bila masa mengikut budi bicara pemain. Saya harap ini akan membantu pemain memahami bagaimana lapan orang ini, yang nampaknya berbeza dari segi motivasi dan personaliti, telah bersatu sepanjang perjalanan cerita.
Octopath Traveler sebahagian besarnya dikreditkan kerana berada di belakang “pergerakan HD-2D” dalam game. Bagaimana rasanya menjadi sebahagian daripada ini?
Pertama sekali, adalah satu penghormatan untuk membuat kerja kami difikirkan dengan cara ini. Sebagai seseorang yang dibesarkan pada zaman kegemilangan game yang bergrafik pixel, saya amat bersyukur kerana gaya seni HD-2D, yang boleh dianggap sebagai penghormatan kepada grafik pixel, telah dihargai dengan begitu meluas.
Apa yang membuatkan saya berasa sangat gembira adalah apabila saya mendengar cerita tentang orang yang telah berhenti bermain untuk seketika ditarik balik ke dunia permainan oleh Octopath Traveler.
Dengan soalan terakhir telah pun dijawab oleh Masahi Takahashi, maka tamat sudah sesi interview kami bersama pengarah Octopath Traveler II. Terima kasih kepada Masahi Takahashi kerana sudi melaungkan masa untuk menjawab beberapa soalan yang kami ajukan.
Saya ingin mengingatkan anda bahawa Octopath Traveler II akan dilancarkan pada 23 Februari 2023 di PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch dan PC melalui Steam.
Ikuti Gamer Santai untuk mendapatkan lebih banyak berita menarik mengenai game, anime, teknologi dan banyak lagi daripada kami.
@gamersantaimy
Discussion about this post