Gamer Santai
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
Gamer Santai
No Result
View All Result

Top 10 Game PlayStation 1 Yang Aku Suka…

Silver Shroud by Silver Shroud
April 25, 2018
in Artikel
0 0
0
Top 10 Game PlayStation 1 Yang Aku Suka…
Share on FacebookShare on Twitter

Kepada semua gamers, mesti korang pernah kan lalui zaman PlayStation 1? Aku dulu hidup dengan PlayStation 1, dan sumpah, jujur aku cakap, game dekat PlayStation 1 semua best-best nak banding dengan game yang ada dekat PlayStation 4 sekarang ni. Jadi, entri kali ini, aku nak ceritakan ‘ Top 10 Game PlayStation 1 Yang Aku Suka ‘.

Chrono Cross

Game Chrono Cross ni, antara game JRPG yang aku paling minat sekali. Gameplay yang menarik. Muzik yang sangat kena dengan jiwa. Karekter yang banyak. Memang game yang paling terbaik bagi aku masa dulu, even sekarang pon, aku berharap yang akan ada Remastred version. Aku rindu game ni gais~

Xenogears

Xenogears mempunyai jalan cerita yang sangat menarik. Gameplay yang sangat smooth, dengan robot yang ada, combo yang sangat-sangat menarik. Aku rasa ramai tang tak tahu pasal game ni. Lebih kurang macma Chrono Cross, lagu yang menyentuh jiwa, dan jalan cerita yang menyedihkan.

The Legend Of Dragoon

Keseluruhan game ni semua aku suka, Gameplay, story, battle, voice acting, muzik. Memang tip top. Setiap kali bertukar jadi naga, konfirm, meremang bulu roma aku. Lupa, combo dia pon aku suka jugak~

Final Fantasy 7

Antara siri Final Fantasy yang paling aku minat sekali. Setiap karekter ada cerita masing-masing. Sistem materia yang sangat efektif. Paling aku suka bila summon Knight of Round. Cool habis weh.

Vagrant Story

Game ni pon mengancam jugak. Dah la susah, dengan mekanik monster yang berbeza. Weapon, sigil tak semua boleh pakai pada setiap monster. Boss pon macam-macam jenis. Jalan cerita memang lain dari yang lain. Memang best. Ada yang pernah main tak?

Legacy of Kain: Soul Reaver

Permulaan untuk aku minat game hardcore yang punishing. Macam siri Dark Souls, Demon Souls dengan Bloodborne. Semua bermula bila aku minat main Soul Reaver. Jalan cerita yang kompleks, kena huraikan sendiri, tak diberitahu mana nak pergi. Yeah, aku memang suka game macam ni.

Suikoden

Aku tak jumpa gambar game Suikoden yang pertama, tapi aku minat kedua-dua game. Ada alternate ending mengikut keputusan yang dibuat. Ada 100 lebih karekter yang kau boleh pakai. Ada war selain dari battle biasa, boleh memasak, boleh buat fortress, dan juga Viktor yang tak reti nak mati. Aku tak ingat sampai Suikoden berapa si Viktor ni ada.

Harvest Moon: Back to Nature

Game yang paling banyak sekali kenangan. Hot house kene rembat dengan ribut, 1st time aku bercinta, dalam game ni lah, tak sangka aku kahwin. huhuhuhu. Tapi, serious, game ni memang best! Aku belanja lagu dia.

Tomba 2 The Evil Swine Return

Game yang aku rasa kelakar, jalan cerita yang twisted tetapi best untuk dimainkan. Memang menarik, macam main Mario jugak la cara main dia, cuma lagi structured dan banyak menda yang korang kene achieved. Aku sendiri main pon, sangkut dekat kumpul butterfly. Korang boleh jugak masak dalam game ni. Serious best game ni!

Wild Arms 2

Ini yang last, jalan cerita yang menarik, Gameplay yang berbeza dari RPG yang lain. Walaupun karekter yang sikit, tapi memberi impak yang besar dalam jalan cerita game Wild Arms 2 ni. Wild Arms yang pertama, aku kurang sikit. Aku lebih prefer yang ni.

Yes, aku mengaku, aku memang peminat JRPG. Tetapi, JRPG sekarang banyak fokus lebih kepada Grafil, bukannya kepada gameplay dan juga jalan cerita yang agak cliche bagi aku. So, ini aku punya top 10, korang pulak? Share lah dengan aku.

 

Tags: Childhood MemoriesPlayStation 1Top 1
Previous Post

Kalau Orang Melayu Buat Game…

Next Post

Identity V, Dead by Daylight Versi Mobile

Related Posts

Mahukan Telefon Gaming Yang Boleh Buat Lebih Daripada Sekadar Bermain Game? Kenali POCO F9 Ultra!
Smartphone

Mahukan Telefon Gaming Yang Boleh Buat Lebih Daripada Sekadar Bermain Game? Kenali POCO F9 Ultra!

September 5, 2026
Previu Age Twisters – Apabila “Usia” Menjadi Kunci Kerjasama Antara Dua Pemain
Preview

Previu Age Twisters – Apabila “Usia” Menjadi Kunci Kerjasama Antara Dua Pemain

September 4, 2026
SEGA/ATLUS Umum Barisan Game Di Tokyo Game Show 2026; Persona 4 Revival, STRANGER THAN HEAVEN & Banyak Lagi
Pameran/Expo

SEGA/ATLUS Umum Barisan Game Di Tokyo Game Show 2026; Persona 4 Revival, STRANGER THAN HEAVEN & Banyak Lagi

September 4, 2026
Next Post
Identity V, Dead by Daylight Versi Mobile

Identity V, Dead by Daylight Versi Mobile

Discussion about this post

Discord Kami

Sertai Discord kami

Facebook Kami

YouTube Kami

Twitter/X Kami

Follow @GamerSantaiMY

Tweet to @GamerSantaiMY

Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar
Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar

August 20, 2026
Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir
Anime

Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir

August 19, 2026
Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+
Berita

Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+

August 15, 2026
Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi
Anime

Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi

August 12, 2026
  • Tentang Kami
  • Hubungi Kami
  • Privacy & Policy

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd