Ghost War adalah mode PvP unik dan menarik di Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint dan diilhamkan daripada Ghost Recon Wildlands Tom Clancy, dengan penambahbaikan berdasarkan maklum balas daripada pemain kesayangan. Beruntungnya kami dapat cuba hands on mode Ghost War di booth mereka dalam acara Gamescom 2019! Ini ialah ulasan saya:
Korang akan bertarung dan menyesuaikan diri bersama unit dalam pertarungan taktikal 4v4 sengit di persekitaran yang terbuka dan pelbagai. Komunikasi dan kerjasama korang adalah kunci untuk menewaskan pasukan tentera elit musuh dalam pertarungan epik ini.
Dengan mengimplementasikan rekaan 4v4 dalam PvE dan PvP, korang juga boleh menukar antara dua mode ini untuk menguji kemahiran kamu dalam kedua-dua persekitaran. Selain itu, enam peta PvP direka khas untuk menguji kerja berpasukan kamu dan pemain boleh memilih dari empat kelas: Assault, Panther, Sharpshooter dan Medic, masing-masing dengan peranan dan kebolehan spesifik di medan perang untuk menentang musuh.
Korang juga boleh menghidupkan semula atau menyembuh rakan sepasukan yang jatuh tetapi harus dilakukan dengan pantas kerana terdapat countdown timer akan mengira detik. Penambahan Drone memang membuatkan game ini lebih gempak dan hanya boleh digunakan di dalam peta. Lebih banyak lagi tentang ciri ini boleh dibaca dalam artikel temu ramah seterusnya bersama Bogdan Bridinal, direktor bagi Ghost Recon Breakpoint.
Mod penyingkiran Ghost War juga mempunyai satu perubahan menarik: zon pertempuran yang semakin kecil! Zon pertempuran yang semakin kecil mengikut durasi masa adalah cara untuk pemain sentiasa beraksi. Ini akan menambah situasi tegang yang menarik dalam perlawanan di mana kedua-dua pasukan bermain terlalu pasif. Satu lagi elemen unik ialah komponen intel daripada gameplay teras, di mana korang perlu mencari musuh sebelum memutuskan sebuah cara untuk hadapai mereka.
Ini menimbulkan pengalaman BURU atau DIBURU yang spesifik untuk Ghost War, dengan cara permainan yang lebih berhati-hati, teratur, dan taktikal daripada hanya berlari dan menembak. Terdapat beberapa elemen penting yang boleh diterapkan untuk gameplay ini:
- Sistem Marking membolehkan pemain untuk meletakkan sebuah tanda sementara pada musuh dengan mensasarkan mereka.
- Sound Marker memaparkan kawasan umum di mini map apabila musuh menembak.
- Tanda bunyi dan peluru direka khusus untuk tujuan PvP dan bertindak sebagai alat pengesan.
@gamersantaimy
Discussion about this post