Gamer Santai
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4
No Result
View All Result
Gamer Santai
No Result
View All Result

Kau Dah Kenapa EA? Baru Nak Stim Dengan Anthem

Susahkan gamers

Jade Ice by Jade Ice
February 3, 2019
in Artikel, Berita, PS4, Steam, Xbox One
0 0
0
Kau Dah Kenapa EA? Baru Nak Stim Dengan Anthem
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Sebelum aku cerita panjang, ce korang tengok Tweet dari EA pasal Anthem:

Want to know when you can play #AnthemGame? Here's a breakdown of when you can get your hands on it, and get more info on the Open Demo coming up this weekend: https://t.co/KRoikyBXh4 pic.twitter.com/wdZgRCPVtx

— EA Help (@EAHelp) January 30, 2019

EA dah keluarkan satu carta panduan untuk kita, dengan tujuan murni memudahkan kita untuk pilih versi mana nak beli. Secara asasnya, berapa awal kita boleh main, berapa lama kita boleh main Anthem pada pertengahan Febuari ni akan bergantung kepada kita nak main kat platform mana dan berapa banyak RM kita setuju untuk di potong setiap bulan. Kusut.

Kalau gamer yang ada multiple platform lagi pening, well takde la pening sangat kalau nak main awal beli yang pakej untuk PC je. Korang tengok sendiri chart tu. Kesian kat geng-geng yang ada PS4 je. Takde option, kena tunggu 22 Febuari je. Mungkin sesetengah orang akan cakap “ala berapa hari je, sabar je la”. Tapi untuk yang hardcore, mesti nak main pada hari yang sama orang lain dapat main. Hanya hardcore memahami hardcore. Game belum release lagi, tapi EA dah start membahagikan standard pemainnya.

Mende ni bukan satu yang baru bagi EA, dan juga sesetengah company lain, lebih-lebih lagi bila tiers subscription service bertambah. EA Access, Origin Access dan Origin Premier boleh di gunakan dan di kembangkan untuk provide lebih content kepada gamers, amongst other things. Tapi bila buat camni, haru jadinya.

Kalau EA rasa harga jualan USD$60 tak untung sangat; dan decide nak up sikit dengan memasukkan subscription services; kenapa tak cas je USD$70 dan bolehkan semua platform main pada masa yang sama? Sorang user ada Tweet kat akaun Twitter Anthem tanya apesal double standard untuk pengguna PS4. Pengarah Anthem, Jonathan Warner jawab yang EA Access adalah nego direct EA dengan Sony; Bioware tak campur. Dia kata kalau dia yang decide, semua orang boleh main sekali sama-sama.

Makin complicated dah sekarang. Rasa macam licensing tier Microsoft pulak; manjang tukar je…

Tags: anthembiowareeaEA AccessOrigin Accessorigin premier
ShareTweetSend
Previous Post

*Limited Time Only* Ubisoft bagi Assassin’s Creed Chronicles secara PERCUMA SEKARANG!

Next Post

Retailers Kat German Memang Win!

Jade Ice

Jade Ice

"Bolehlah" gamer. Tak n00b tak expert. Dulu-dulu teras keras punya gamer. Sekarang kids, wife, gaming (in that order). Hantu Final Fantasy, MGS, Kingdom Hearts.

Next Post
Retailers Kat German Memang Win!

Retailers Kat German Memang Win!

Discussion about this post

Discord Kami

Sertai Discord kami

Facebook Kami

YouTube Kami

Twitter/X Kami

Follow @GamerSantaiMY

Tweet to @GamerSantaiMY

Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar
Anime

Bleach: Zaraki Kenpachi Akhirnya Pakai Bankai; Hitsugaya Tōshirō Lepaskan Bankai Sebenar

August 20, 2026
Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir
Anime

Bos WIT Studio Dedah Sebab MAPPA Ambil Alih Attack on Titan Untuk Musim Terakhir

August 19, 2026
Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+
Berita

Kingdom Hearts 4 – Gameplay Baru Dunia ‘Coco’, Pelancaran Lewat 2027 Serta Anime Original Disney+

August 15, 2026
Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi
Anime

Menurut Data, Ratusan Anak Indonesia Diberi Nama Naruto, Luffy, Nobita & Banyak Lagi

August 12, 2026
  • Tentang Kami
  • Hubungi Kami
  • Privacy & Policy

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Berita
  • Temuramah
  • Review
  • Sister Sites
    • Wanuxi
    • Gamer Braves
    • GamerWK
    • Gamer555
  • Borderlands 4

© 2017 - 2025 Digital Braves Media Group Sdn Bhd