Bakal dilancarkan pada PC melalui Steam pada 18 November 2022, game RTS Company of Heroes 3 (CoH3) baru sahaja mendedahkan info baru tentang kempen North Africa bersama pendedahan gameplay baru. Sempena itu, kami berjaya dapatkan interview eksklusif bersama Sacha Narine, Lead Campaign Designer dari Relic Entertainment tentang proses pembangunan Company of Heroes 3 dan bagaimana ia berubah daripada dulu hingga kini.
Berikut adalah isi interview:
Siri CoH telah wujud selama hampir dua dekad, jadi untuk menarik pemain baharu, mereka telah reka CoH3 supaya mempunyai lebih banyak strategi untuk semua jenis pemain.
Kami mahu game ini memberi khidmat kepada para peminat kempen, coop dan strategi kompetitif. Kami berharap game ini mencapai khalayak yang luas dan mengekalkan kesesuaian yang kukuh untuk matchmaking yang cepat.
Untuk pemain baru, saya sendiri pun anggap Company of Heroes adalah game hardcore yang memerlukan banyak pengetahuan dan perancangan. Sacha Narine pun setuju bahawa CoH bukanlah game yang mudah, tetapi menyakinkan kita yang ia tidak menakutkan untuk belajar. Kandungan tutorial dan misi single-player seharusnya membantu untuk mengajar pemain tentang asas-asas permainan strategi ini. Mereka juga berusaha untuk menghasilkan tutorial dan panduan video bagi mengajar pemain strategi dan interaksi yang lebih mendalam.
Kemudian kami bertanya – apakah sebab di sebalik keputusan menggabungkan RTS (real time strategy) dan TBS (turn-based strategy)? Beliau menjawab:
Kami mahu memberikan pemain lebih kuasa dan kawalan daripada apa yang pernah mereka miliki dalam kempen Relic. Kempen Itali termasuk sistem yang membantu pemain menumpukan pada perkara yang paling mereka sukai – turn-based strategy, real-time strategy, atau gabungan kedua-duanya.
Memandangkan kempen kali ini berlaku di Itali dan Afrika Utara, mungkin ramai yang tertanya jika Asia Tenggara akan menjadi fokus seterusnya. Jangan risau kerana sejak Company of Heroes dilancarkan pada tahun 2006, pelbagai lokasi telah ditambah seperti Mediterranean, dan Pasifik.
Kami mahu melakukan semuanya! Ia hanyalah masalah masa. Untuk CoH3, kami mengejar perkara yang paling dikehendaki peminat daripada francais itu, dan kami akan terus melakukannya.
Bagi sesiapa yang tidak tahu, persekitaran yang boleh dimusnahkan adalah salah satu ciri terbaru di dalam game. Ini merupakan peningkatan visual yang besar-besaran tetapi juga membolehkan skuad berlindung di dalam runtuhan bangunan selepas ia dimusnahkan. Bangunan runtuh tidak lagi memberi damage kepada infantri berdekatan dan mekanik ini telah dialih keluar kerana kebimbangan tentang aspek multiplayer dan RNG.
Di samping itu, Relic Entertainment hanya memfokuskan CoH untuk PC sahaja buat masa ini. Buat pemain konsol, harap jangan kecewa. Jika sambutannya meriah, ada kemungkinan kita dapat melihat game ini di platform lain.
Sebelum menamatkan interview, kami bertanya satu soalan terakhir berkenaan jumlah game RTS yang semakin berkurangan, dan jika CoH3 boleh menghidupkan semula genre ini. Sacha Narine menjawab:
Game strategi sangat popular. Company of Heroes ialah francais yang diminati peminat dan Relic berbangga, jadi kami percaya kami boleh menjangkau khalayak luas dan menyokong game ini selama bertahun-tahun. Relic akan terus membuat game real-time strategy, begitu juga dengan banyak pembangun hebat lain.
Maka, tamatlah interview kami bersama Sacha Narine, Lead Campaign Designer dari Relic Entertainment. Sekali lagi saya ingatkan, Company of Heroes 3 akan dilancarkan pada PC melalui Steam pada 18 November 2022. Untuk baca preview awal kami tentang kempen Afrika, korang boleh baca di sini.
@gamersantaimy
Discussion about this post