Producer Final Fantasy 7 Remake, Yoshinori Kitase memberi lebih banyak maklumat tentang bagaimana game baru RPG ini boleh dimainkan semasa di persidangan media E3 Square Enix yang menunjukkan pertempuran real-time dengan campuran gameplay strategik “Tactical Mode”.
Kalian boleh bertukar main antara Cloud Strife atau Barret Wallace, dan perbuatan ini akan meningkatkan Active Time Battle (ATB) meter ketika pemain melakukan basic attack. Apabila meter ini dipenuhi, pemain boleh memperlahankan masa secara drastik dengan menggunakan ATB, dan memilih spell atau Special Combat Move. Pemain hanya mengawal satu watak pada satu masa, tetapi ini tidak bermaksud watak lain akan berdiri tegak sahaja. Mereka juga akan menyerang musuh secara automatik. Musuh juga memiliki meter istimewa. Apabila meter ini penuh selepas terkena serangan pemain, musuh akan berada dalam situasi staggered di mana mereka akan lumpuh sebentar.
Kitase juga menunjukkan gameplay yang menarik berlawan menentang musuh lama, Scorpion Sentinel iaitu sebuah mesin sekuriti yang Cloud dan Barret perlu menumpas dengan cara berganding baju, mengambil tempat teduh untuk mengelak serangan laserm dan menggunakan serangan istimewa masing-masing. Gameplay tersebut memang sangat menakjubkan dengan penambahan letupan dan kesan khas.
Final Fantasy 7 Remake merupakan satu game bersifat berepisod, tetapi ini tidak bermakna ini akan menjadi satu game yang pendek atau kecil. Bahagian pertama Final Fantasy 7 Remake akan menumpukan dan mengembangkan jalan cerita yang berlangsung di Midgard, dan berlaku di dalam dua cakera Blu-ray.
Final Fantasy 7 Remake bakal hadir di PlayStation 4 pada 3 Mac, 2020.
@gamersantaimy
Discussion about this post