Mortal Kombat 11 yang baru sahaja hadir di kesemua platform PC, PlayStation4, xBox dan Switch pada minggu lalu telah pun ada kemaskini terbaru yang gempak! Kemaskini terbaru ini telah pun hdir untuk pengguna PC dan PS4, kemungkinan besar akan hadir di Xbox one harini dan Switch kemudian. Nampaknya kemaskini ini telah membetulkan eksploitasi dan isu yang hadir di Mortal Kombat 11, antaranya juga membuat perubahan untuk ‘matchmaking’, memperkenalkan beberapa pelarasan AI dan pelbagai lagi.
Termasuk didalam kemaskini ini, pihak NetherRealm’s turut menjawab isu kontroversi mikrotransaksi di Mortal Kombat 11. Nampaknya pihak NetherRealm’s tetap tidak mahu memaksa pemain membazirkan duit untuk transaksimikro, dan sebagai tanda terima kasih kepada kesemua pemain, pihak NetherRealm’s telah mengeluarkan bundle mata wang permainan percuma (free-in-game-currency bundle). Bundle ini termasuk 500,000 Koins, 500 Hearts, 1,000 Souls dan 1,000 Time Crystals yang akan hadir bersama kemaskini terbaru ini.
Selain kemaskini terbaru yang hadir di Mortal Kombat 11 ini, terdapat juga seorang pemain yang baik hati “The6thCalestial” telah berkongsi barangan-barangan yang ada di dalam peti dan boleh didapati di Krypt Maps. Mereka juga menyediakan kunci berkod warna yang berguna bagi menunjukkan di mana boleh dapatkan barangan tersebut termasuk Normal Chests, Hidden Chests, Souls, Fire Chests dan Shao Kahn Chests.
I made a map of all the Krypt collectibles I could find. from r/MortalKombat
Jadi kat bawah ini adalah kemaskini patch notes terkini;
Pelarasan Permainan Umum
• Memperbaiki eksploit yang membenarkan lebih daripada satu variasi watak ditetapkan sebagai utama, yang kemudiannya boleh hadir dalam talian ‘desync’ apabila cuba memilih watak itu;
• Memperbaiki masalah jika pemain kehilangan sambungan internet semasa menyesuaikan watak mereka, yang kadang-kadang akan menyebabkan variasi disimpan dengan beberapa item yang dikunci;
• Memperbaiki masalah kepada beberapa perkembangan pemain selepas menggunakan penutup mata Kenshi di Krypt untuk menguras sepenuhnya ‘Soul Fragments’;
• Pindahkan senarai dan frame data;
• Data pelancaran permainan server bersepadu;
• Tweak untuk ‘matchmaking’ dalam talian;
• Pelarasan AI
• Menetapkan ‘crash’ apabila menggunakan senarai ‘quick move’ di mod cerita;
• Menetapkan ‘crash’ di menara Totem Pole di The Gauntlet;
• Membetulkan isu ketika memberhentikan sementara permainan;
• Membetulkan beberapa teks arahan yang salah dalam mod tutorial;
• Fungsi Dev Slayer diaktifkan;
• Peminat Kitana tidak lagi terkadang tergendala daripada Edenian Fade dengan masa tertentu;
• Data server hotfix tidak lagi menjadi tidak sah apabila permainan dimulihkan secara dalam talian;
• Membetulkan ‘crash’ yang melibatkan penggunaan habis berhampiran peti di The Krypt;
• Meningkatkan ganjaran dalam The Krypt;
• Ganjaran yang disesuaikan daripada mod Battle AI;
• Peningkatan Hadiah Koin untuk demenangi Perlawanan Peringkat
Pelarasan ‘Towers of Time’
• Kelajuan kesukaran AI diselaraskan;
• Pengurangan ‘HP’ lawan di peringkat seterus menara;
• Melakukan Fatal Blow semasa berdiri di pengubah aktif tidak lagi menyebabkan tingkah laku yang tidak dijangka atau kemalangan
• Pengubahsuaian berasaskan ais tidak lagi membekukan pemain semasa keadaan tidak sah;
• Pengubahsuaian yang diselaraskan dan dikeluarkan dari Menara harian ‘Daily Towers’;
• Menambah ganjaran Koins selepas menyelesaikan ‘Towers’ dan ‘Tower Platforms;
• Menambah ganjaran Koin di ‘Dragon Challenge’;
• Peningkatan ganjaran Pertarungan Koin;
• Peningkatan jumlah ‘Hearts’ yang diperoleh daripada ‘Fatalities, Brutalities, dan Mercies’;
• Mengurangkan kerosakan pengubah ‘modifiers’;
• Melaraskan jangka hayat beberapa pengubah;
• Mempercepatkan ‘cooldown’ untuk ‘Tag Assist modifiers’;
• Menetapkan pengubah Kerosakan Pengurangan Kerosakan yang hilang di The Gauntlet;
• Beberapa Hadiah / Sumpahan pengubah dianggap sebagai projektil yang membolehkan mereka berinteraksi dengan langkah-langkah yang memberi kesan kepada projektil seperti yang diharapkan;
• Kesukaran Gauntlet disesuaikan dan keperluan pengembangan;
• ‘Disabler Konsumables’ kini berfungsi dengan semua pengubah yang dimaksudkan;
• Peningkatan penargetan untuk beberapa Konsumables;
• ‘Sektor Hunter Killer Protocol Modifier’ kini dilumpuhkan oleh Rocket Disabler Consumable;
• Memperbaiki beberapa pengganda pada Augments untuk beberapa watak yang tidak konsisten;
• Memperbaiki interaksi Armor yang tidak betul dengan beberapa pengubah;
• Mengurangkan ‘Konsumable cooldowns’ untuk pemain
Sumber: MK11 Reddit ; Gamerant
@gamersantaimy
Discussion about this post