Pelancaran game co-op RPG oleh Phoenix Labs, Dauntless telah menjadi sukses yang terlalu besar sehingga developer mengumumkan bahawa game tersebut berjaya menarik seramai 4 juta pemain dalam masa beberapa hari. Game ini telah menarik begitu banyak minat sampai Phoenix Lab pun bersusah payah untuk melayan permintaan para peminat. Menurut sumber, sebilangan pemain harus menunggu sehingga 3 jam untuk masuk di dalam game, tetapi developer sudahpun bermula untuk mencari penyelesaian bagi mengurangan tempoh queue yang terlalu lama ini.
Akaun rasmi Twitter Dauntless juga mengumumkan bahawa “perlahan tetapi pasti menambahkan kapasiti game” dan mereka akan terus berusaha pada servis mereka walaupun pada hujung minggu.
// Today we … //
✨Raised our maximum capacity (again!)
✨Reduced overall queue size
✨Tracked many, many reports and messagesWork on services will continue this weekend, and we'll update here if anything changes. Clear skies and happy Friday, Slayers!
— Dauntless (@PlayDauntless) May 25, 2019
Selepas beberapa hari, menurut seorang wakil Phoenix Labs, game ini telah mencecah 5 juta pemain dan tiada lagi masalah queue lama lebih. Nampaknya para indie developer Phoenix Labs telah berjaya mengotakan janji mereka kepada peminat.
Dauntless ialah game pertama untuk dilancarkan bersama true cross-platform play untuk PS4, Xbox One, dan PC. Dengan jelas, pemain memang teringin nak hidup dalam ekosistem ini. Memang malang untuk pemain yang harus tunggu selama itu untuk bermain game ini, tetapi sambutan baik ia terima dan isu yang menyebabkannya membuktikan betapa riuhnya pemain tentang judul cross-platform ini. Jika Phoenix Labs merancang dengan betul, peristiwa ini hanya akan diingati sebagai satu masalah kecil di dalam judul agung yang menyatukan pemain daripada pelbagai sistem.
Sumber – ENGadget
@gamersantaimy
Discussion about this post