Untuk sesiapa yang sedang mencari kerja dalam industri gaming, PlayStation Studios Malaysia telah membuka jawatan kosong untuk posisi Pengurus Projek, Artis dan Juruanimasi bagi pelbagai jenis permainan video dalam portfolio syarikat. Terletak di Komune Co-working Level 8, Vertical Corporate Tower B, sesiapa yang berminat boleh cuba menghantar resume untuk senarai jawatan kosong di bawah:
Pengurus Projek/ Pengurus Projek Bersekutu
Deskripsi kerja
- Menyelia isu pengeluaran harian dengan pasukan dalaman dalam semua aspek pembangunan – animasi, seni, reka bentuk, sumber luar, teknologi, dsb.
- Menyokong Pengurus Projek Kanan dan Ketua Jabatan dan dengan menyelaraskan, memberi keutamaan dan menjadualkan sumber untuk memastikan tugasan selesai dan mengikut jadual.
- Menyediakan kemas kini status kepada ketua jabatan, pengurus projek, dan Pengurus Projek Senior.
- Memudahkan komunikasi disiplin dan antara jabatan untuk menyelesaikan tugas dan menyelesaikan isu.
- Bekerjasama dengan Pengurus Projek Kanan dan Pengurusan Studio, ahli pasukan produksi yang lain di KL dan San Diego, dan jabatan disiplin untuk membawa kepada pecahan tugas yang kompleks kepada sub-projek yang boleh diurus.
- Jejaki aset dan tugasan dalam jangka pendek serta memikirkan jangka panjang tentang projek.
- Berurusan dengan perubahan arah projek dalam pengeluaran akibat perubahan pelanggan, perubahan teknologi atau faktor lain secara proaktif dan dengan sikap positif.
- Menilai dan menyampaikan isu risiko atau pengeluaran – positif atau negatif – kepada pasukan produksi.
- Mampu menyelesaikan isu pengeluaran yang berterusan dengan berunding dengan Pengurus Projek Kanan, Pengurusan Studio dan ketua disiplin.
Tekan di SINI untuk melihat butiran penuh dan menghantar resume.
Senior Environment Artist
Deskripsi kerja
- Uruskan persekitaran daripada grey box hingga pelaksanaan enjin akhir termasuk geometri, shader, tekstur dan elemen khusus enjin.
- Cipta aset seni dalam permainan dengan estetika dan pemahaman yang kukuh tentang bentuk, struktur, pembinaan, gubahan, cahaya dan reka bentuk warna.
- Tetapkan tahap pakaian dengan semangat penceritaan alam sekitar yang kuat sambil memenuhi penanda aras visual dan elemen gameplay.
- Selesaikan masalah, perbaiki dan optimumkan level serta prestasi dalam permainan.
- Mengekalkan tahap standard kualiti dan produktiviti yang ditetapkan oleh Penyelia Seni/Artis Utama.
- Memahami, mentafsir dan menerima maklum balas daripada penyelia dan/atau pelanggan untuk meningkatkan hasil/prestasi produksi.
- Ajar/didik ahli junior dalam pasukan seni aset dalam mengekalkan/melebihi tahap produktiviti yang diperlukan untuk penciptaan aset seni.
- Menyumbang kepada suasana kerja yang kreatif, kolaboratif dan menyeronokkan di kalangan pasukan.
Tekan di SINI untuk melihat butiran penuh dan menghantar resume.
Asset Artist
Deskripsi kerja
- Cipta aset seni dalam permainan atau sinematik mengikut spesifikasi Seni Visual/klien, mungkin diperlukan untuk mencipta di kedua-dua permukaan keras dan aset bertubuh lembut dari awal.
- Betulkan/ Ubah suai/ Gilap aset seni sedia ada mengikut spesifikasi yang diperlukan.
- Ambil aset daripada grey box kepada kualiti akhir.
- Mengintegrasikan aset seni yang diluluskan ke dalam enjin permainan; mungkin perlu melakukan set dressing.
- Laraskan dan gunakan pelbagai pipeline penciptaan aset dan teknik .
- Uji aset dalam permainan, untuk kedua-dua aspek estetik dan prestasi pada konsol.
- Mengekalkan tahap standard kualiti dan produktiviti yang ditetapkan oleh Penyelia Seni/Artis Utama.
- Memahami, mentafsir dan menerima maklum balas daripada penyelia dan/atau pelanggan untuk meningkatkan hasil/prestasi produksi.
- Menyumbang kepada suasana kerja yang kreatif, kolaboratif dan menyeronokkan di kalangan pasukan.
Tekan di SINI untuk melihat butiran penuh dan menghantar resume.
Technical Artist
Deskripsi kerja
- Memahami dan menyelenggara pipeline projek.
- Mempelajari dan menyokong pelbagai persekitaran kerja, aset dan alatan pelanggan.
- Menulis, menyelenggara dan menyesuaikan alat dalaman untuk pasukan produksi.
- Menyelesaikan masalah dalam pipeline dan untuk individu mengikut keperluan.
- Membina dan menyelenggara dokumentasi teknikal.
Tekan di SINI untuk melihat butiran penuh dan menghantar resume.
Animator: In-Game & Cinematic
Deskripsi kerja
- Memahami dan menyampaikan animasi berdasarkan arahan daripada Penyelia Animasi/ Juruanimasi Utama.
- Mencipta animasi dalam permainan dan sinematik yang dijana komputer, yang mungkin termasuk berikut: –
- Mencipta elemen animasi dalam permainan dan melaksanakannya dalam enjin permainan.
- Bekerja dalam set alat dan aliran kerja untuk keyframe dan/atau produksi motion capture.
- Cipta animasi in-game dan pre-rendered dalam mengikut arahan pelanggan dan projek.
- Cipta animasi badan dan muka untuk watak manusia, bersama dengan animasi untuk makhluk, kenderaan, prop dan aset lain untuk disepadukan ke dalam enjin dalam permainan dan/atau adegan sinematik.
- Mengekalkan tahap standard kualiti dan produktiviti yang ditetapkan oleh Penyelia Animasi/ Juruanimasi Utama.
- Memahami, mentafsir dan menerima maklum balas daripada penyelia dan/atau pelanggan untuk meningkatkan hasil/prestasi produksi.
- Menyumbang kepada suasana kerja yang kreatif, kolaboratif dan menyeronokkan di kalangan pasukan.
Tekan di SINI untuk melihat butiran penuh dan menghantar resume.
Selain PlayStation Studios Malaysia, masih ada banyak lagi jawatan kosong di Career Braves. Untuk pihak Gamer Santai, kami masih mencari Video Editor (Full-time), Video Editor (Intern), dan Penulis untuk sertai. Jika anda ingin tahu bagaimana pengalaman menjadi pelajar praktikal di Gamer Santai, sila baca ulasan ini oleh salah seorang penulis praktikal kami.
@gamersantaimy
Discussion about this post