Diumumkan pada awal bulan April lepas, kini Rainbow Six Mobile telah memasuki fasa “Closed Beta” dan hanya boleh dimainkan pada negara tertentu sahaja. Untuk mengetahui lebih banyak mengenai Rainbow Six Mobile, kami telah berpeluang untuk menemuramah Creative Director iaitu Justin Swan dan Lead Game Designer iaitu Oliver Albarracin.
Tanpa melengahkan masa lagi, jom teruskan dengan interview kami bersama Creative Director dan Lead Game Designer.
Mengapa memutuskan untuk membangunkan Rainbow Six Mobile dan bukannya, game single player atau pun genre lain?
Kami mahu membawa dunia Rainbow Six ke mobile secara besar-besaran dengan Rainbow Six Mobile. Bagi kami, ini bermaksud ia akan dimainkan oleh berjuta-juta pemain, dan akan dapat dinikmati selama beribu-ribu jam. Game kompetitif Siege dan kemahiran tinggi memberikan pengalaman yang pemain boleh terus nikmati dan perbaiki selama bertahun-tahun.
Bolehkah anda menerangkan serba sedikit tentang sistem “monetisation”?
Tumpuan terbesar kami adalah mencipta semula game ikonik Rainbow Six Siege. Dengan begitu banyak usaha kami berikan ke arah game core, kami memilih untuk tidak mencipta semula “monetisation”. Anda akan melihat sistem klasik seperti battle pass premium dan kosmetik yang sangat hebat akan tersedia.
Saya agak tertarik bahawa anda boleh membuka Operator secara kekal sebaik sahaja anda mencubanya dengan hanya beberapa kali. Mengapa tidak memilih untuk mendapatkannya dengan mudah sahaja?
Dalam keluaran pada masa akan datang, pemain akan mempunyai pilihan untuk hanya membeli mana-mana Operator dengan segera melalui mata wang in-game. Kami merasakan bahawa pendekatan “cuba sebelum anda membeli”, dan keupayaan untuk membuka Operator secara kekal dengan percubaan yang mencukupi, ialah cara baharu yang hebat untuk pemain merasai keluasan game secara sepenuhnya tanpa perlu “monetize”.
Apakah proses pemikiran di sebalik perubahan reka bentuk watak daripada Rainbow Six Siege kepada Rainbow Six Mobile? Adakah terdapat sebab di sebalik perubahan itu?
Jenama Rainbow Six telah banyak berkembang sejak pelakon asal Operator, dan kami merasakan bahawa Rainbow Six Mobile memberikan peluang yang baik untuk mengubah beberapa rupa operator kegemaran kami sambil turut mendedahkan lebih banyak watak dan sejarah mereka melalui penampilan biasa mereka.
Kami mereka bentuk semula beberapa visual Operator, melihat dengan teliti tradisi di sebalik setiap watak dan jenis kandungan yang benar-benar bergema dengan komuniti Siege. Dengan membuat Rainbow Six Mobile, kami dapat membentuk penampilan baharu yang menarik.
Dari segi control game, adakah Rainbow Six Mobile menyokong joypad dan controller pada masa akan datang?
Kami ingin ramai pemain boleh menikmati Rainbow Six Mobile sebanyak mungkin dengan bermain seperti yang dimahukan oleh mereka. Ini bermaksud, kami akan mempunyai sokongan untuk joypad dan controller serta ability untuk pemain mengubah suai sepenuhnya keseluruhan layout controller mereka.
Bolehkah anda bercakap secara terperinci tentang peruntukan yang anda buat untuk membawa Rainbow Six Siege ke mobile?
Resipi Siege ialah gabungan ability operator yang sangat istimewa, cara interaksi antara satu sama lain dan cara mereka berinteraksi dengan peta. Oleh sebab itu, adalah sangat penting bagi kami untuk membawa set ciri penuh dari Siege ke Rainbow Six Mobile.
Ini bermakna pemain akan mempunyai hampir semua keupayaan yang mereka ada dalam Siege, dan peta kami sangat sesuai dengan versi Siege. Dua interaksi yang telah kami alih keluar dari Siege ke Rainbow Six Mobile ialah Inverted Rappelling dan keupayaan untuk memanjat tangga di mana kami telah menggantikan dengan cara lain untuk melintasi kawasan itu.
Apakah maklum balas paling biasa yang anda perolehi setakat ini? Apakah yang paling berguna untuk anda?
Sambutan komuniti sangat mengagumkan! Kami telah berusaha keras selama bertahun-tahun untuk membuat pengalaman game yang terbaik dan melihat dedikasi ini dihargai oleh pemain kami sangat bermanfaat.
Maklum balas paling berguna yang kami terima datang daripada pemain kami yang paling terlibat tentang perkara yang mereka nikmati atau ingin lihat datang ke game. Oleh sebab itu, kami telah dapat menyampaikan mod game istimewa yang sangat dihargai yang kami panggil “Veteran Mode” di mana pertempuran lebih ganas daripada pengimbangan klasik.
Dengan soalan terakhir telah dijawab oleh mereka berdua, maka tamat sudah sesi interview kami bersama Creative Director iaitu Justin Swan dan Lead Game Designer iaitu Oliver Albarracin. Terima kasih kepada mereka berdua kerana meluangkan masa bersama kami untuk menjawab soalan-soalan yang diajukan.
Korang boleh tengok pandangan pertama Rainbow Six Mobile kami di sini. Untuk mendapatkan lebih banyak interview daripada kami, sila klik pautan ini.
@gamersantaimy
Discussion about this post