Kali terakhir kita melihat game golf daripada EA Sports adalah pada tahun 2015 dengan judulnya Rory Mcllroy PGA Tour. Dan pada tahun ini kita telah dikhabarkan dengan kembalinya EA Sports PGA Tour yang bakal dilancarkan pada 24 Mac 2023 di PlayStation 5, Xbox Series X|S dan PC melalui EA App, Steam dan Epic Games Store.
Untuk mengetahui lebih banyak proses untuk menghidupkan kembali francais EA Sposrts PGA Tour, kami telah berpeluang untuk menemuramah David Baker (Lead Producer), Ben Ramsour (Producer) dan Craig Penner (Gameplay Designer).
Adakah semua peralatan untuk klub adalah kosmetik semata atau terdapat perbezaan dalam “statistik” menjadikan satu klub lebih baik daripada yang lain?
Ben: Ya, bahagian kosmetik, semuanya kosmetik. Ciri “shot types” ialah tempat peranakan meningkatkan skill dan attribute mereka. Tetapi sejauh mana gear tertentu pergi, ia tetap hanya sekadar kosmetik.
Craig: Kami mempunyai “club blueprint system” yang akan membolehkan anda menukar attribute klub itu, tetapi tiada apa-apa yang secara khusus mengaitkan sistem itu kepada pengeluar tertentu atau jenis klub tertentu. Jadi masih terdapat beberapa penyesuaian di sana mengikut cara anda ingin mengubah suai dan menyesuaikan klub anda agar sesuai dengan gaya permainan anda.
Mengapa EA Sports memutuskan untuk membawa semula PGA Tour sekarang?
David: Kami sedang melihat landskap. Dan kami baru memikirkan bahawa dengan Frostbite dan kemajuan dalam enjin Frostbite, kami mahu menjadikan game golf yang paling menakjubkan. Oleh itu, kami dapat menggunakan versi terkini Frostbite, dan benar-benar mencipta sesuatu yang hebat untuk perkara yang benar-benar ingin dilihat dan dirasai serta dimainkan oleh pemain golf. Jadi itulah sebabnya kami melakukannya.
Ben: Selain itu, golf sangat popular sekarang, terdapat banyak pandangan yang mengatakan orang ramai tidak sabar-sabar untuk game EA kembali. Dan kemudian dari segi teknologi, keupayaan kami untuk mewakili golf secara tulen menggunakan ShotLink dan TrackMan.
Dan keupayaan kami untuk menggunakan semua teknologi untuk cara kami mengimbas padang, dan cara kami melawati setiap padang dan hubungan kami dengan “superintendents” untuk benar-benar memastikan kami melakukannya dengan betul. Game sentiasa kelihatan baik dalam Frostbite. Ia kelihatan baik pada tujuh tahun lalu. Sekarang ia kelihatan menakjubkan. Ia berasa menakjubkan dan terasa seperti dalam dunia sebenar.
Adakah terdapat Multiplayer mode untuk bermain bersama rakan-rakan?
Craig: Ya, terdapat pelbagai cara untuk bermain secara “local”, anda boleh kami sentiasa mahu memastikan bahawa kami mengutamakan Co-Op. Jadi anda hanya boleh menggunakan satu controller dan bermain bersama-sama di sofa, pelbagai cara untuk bermain secara online. Kami mempunyai mode matchmaking seperti yang kami nyatakan juga, tetapi terdapat juga mode private match. Jadi, walaupun anda tidak berada di tempat yang sama, anda boleh menjemput rakan online anda dan bermain bersama-sama.
Ben: Saya fikir terdapat banyak cara menarik untuk menulis seperti yang anda lihat dalam golf dunia sebenar, keluar dan bermain, permainan perlawanan, atau anda boleh bermain permainan pukulan. Jadi kami mempunyai ciri-ciri tersebut. Dan saya cukup teruja dengan 16 pemain serentak, hanya cara yang benar-benar baru untuk bermain dan berseronok dan, dan bukan sahaja bermain dan melihat pemain, tetapi juga menunjukkan semua peralatan. Peralatan yang sangat hebat yang telah kami tambahkan pada permainan, membolehkan orang ramai mempamerkan keperibadian mereka
Adakah unsur-unsur seperti jenis rumput contoh rumput Bermuda dan lain-lain akan memberi kesan pada pukulan secara keseluruhan?
Craig: Kami benar-benar pergi ke butiran apabila saya menyebut sebelum ini bagaimana kami menjalankan temu bual dengan “superintendents” di pelbagai padang golf. Dan itu pastinya salah satu soalan yang kami lalui ialah jenis rumput yang anda gunakan pada hijau di fairway pada pelbagai potongan. Bukan sahaja jenis rumput, tetapi berapa tinggi ketinggian MO juga kami lalui.
Cara terbesar yang mempengaruhi game adalah bergantung pada jenis “roof”, Bermuda versus ryegrass, apa yang kami pelajari ialah Bermuda menghasilkan lebih banyak permukaan yang tidak sekata di mana anda boleh mendapatkan bola yang betul-betul duduk di atas rumput atau di bawah rumput berbanding ryegrass. Bola biasanya akan jatuh ke bahagian bawah rumput itu.
Oleh itu, apabila bola anda menjadi sukar seperti yang kami tunjukkan dalam game jika anda berada di padang yang menggunakan rumput Bermuda, kami mempunyai julat yang lebih besar yang kami tunjukkan untuk permukaan itu. Jadi ia mungkin akan mengatakan 80% hingga 90%, anda tidak benar-benar tahu bagaimana garisan itu akan keluar apabila anda berada di Bermuda.
Manakala ryegrass akan menjadi lebih ketat. Jadi ia mungkin 80% hingga 3%, sebagai contoh, katakan, tetapi ia benar-benar khusus. Segala-galanya yang telah kami lakukan setakat penalaan fizik, itu semua bergantung kepada padang golf. Dan tetapi ya, itulah jenis contoh yang baik tentang jenis tahap perincian yang anda pelajari tentang pembuatan tangan setiap satu daripada padang ini.
Apakah proses untuk memilih padang golf tertentu dalam game?
Ben: kami melakukan beberapa penyelidikan cerapan pengguna dahulu, untuk sekadar memahami perkara yang ingin dimainkan oleh pemain dalam game. Dan perkara yang menjadi tempat teratas adalah hos ikonik untuk acara utama, seperti yang mereka lihat di TV, perkara yang muncul dalam senarai Top Digest Golf atau golf.com.
Jadi kami benar-benar bertuah kerana mempunyai beberapa tempat yang sangat eksklusif di mana pada masa lalu tidak mahu berada dalam game. Keupayaan kami untuk meniru padang mereka secara asli dan menyampaikannya kepada mereka, ramai daripada mereka teruja.
Hakikat bahawa kita mempunyai semua liga dari tahun 2021 hingga 2023. Dalam game, jika anda melihat beberapa padang yang terlibat adalah banyak kerja. Tetapi kami berjaya melakukannya. Dan saya fikir pada penghujung hari, rakan kongsi melihat bahawa kepentingan kita semua untuk mengembangkan game golf dengan pemain golf generasi akan datang, dan di manakah pemain golf generasi seterusnya, ramai daripada mereka sedang bermain game.
Saya tahu, bagi saya, saya sangat menyukainya kerana game EA lama dan golf dan banyak belajar tentang sukan sebenar. Jadi saya fikir, bekerjasama dengan rakan kongsi tersebut untuk mencipta senarai padang ini untuk pengalaman pemain. Ia merupakan satu proses yang sangat menyeronokkan dan teruja dengan perkongsian yang telah kami bangunkan dalam menyusun senarai padang.
Kami juga ingin menunjukkan satu perkara lain, sudah tentu, kami mempunyai senarai padang, tetapi kami juga ingin menunjukkan kuasa Frostbite. Jadi menambah padang seperti Banff Springs yang berada di pergunungan, jelas sekali, itu kelihatan sangat menakjubkan dalam Frostbite, Banff berada dalam senarai 10 teratas pada tahun 30-an.
Tetapi ia terlalu pendek untuk menganjurkan acara utama besar sekarang, tetapi ia masih kelihatan menakjubkan. Sama seperti Wolf Creek, yang terletak di bawah Red Rocks. Tar di nombor dua dalam Golf Digest. Oleh itu, kami benar-benar ingin menunjukkan apabila ia berkaitan dengan perkara yang boleh kami lakukan secara visual dengan enjin grafik kami (Frostbite).
Apakah gaya ayunan lain yang ada?
Craig: Cara utama kami adalah mekanik ayunan dan game kami adalah analog. Kami tahu daripada game golf sebelum ini dan itulah jenis mekanik ayunan yang paling dicari atau digunakan untuk pemain. Ia adalah yang paling semula jadi untuk anda berinteraksi dengan bola dan jenis merasakan hayunan apabila menggunakan controller.
Satu perkara yang kita tahu ialah pemain tertentu masih akan mencari. Dan itu adalah sesuatu yang kami akan cari untuk menambah selepas pelancaran ialah sejenis mekanik ayunan klasik tiga klik. Jadi, walaupun ia bukan satu jenis cara utama kepada ramai orang suka bermain game golf, sudah pasti ia sesuatu yang pengguna baru akan betul-betul menikmatinya semasa bermain. Oleh itu, kita akan melihat menangani selepas pelancaran.
Ben: Satu lagi perkara mengenai mekanik ayunan, kami melihat game kami dan kami mahu ia mudah didekati dan menyeronokkan untuk dimainkan. Semasa kami mula-mula memulakan projek ini, saya mempunyai seorang anak lelaki berusia empat tahun yang kini berusia enam tahun dan ayah saya berusia tujuh puluh tahun telah menyertainya dan game ini cukup mudah untuk mereka mengambilnya dan bermain secara berseronok.
Ayah saya tidak bermain apa-apa game, anak saya tidak tahu cara bermain game pada masa itu. Jadi ia mudah untuk diambil tetapi tahap perincian yang telah kami lakukan menjadikannya sangat sukar untuk dikuasai. Oleh itu, kita boleh membuat jenis pemain paling elit dapat memisahkan diri mereka, tetapi membenarkan sesiapa sahaja untuk turun dan mula berseronok dan mengalami game ini.
Adakah melaksanakan ShotLink dan TrackMan ke dalam game sesuatu yang anda bayangkan dari awal? Adakah sukar untuk dilaksanakan dan jika ya, mengapa?
Craig: Saya fikir dari awal, kita benar-benar melihat evolusi data dan jenis evolusi trek dalam golf itu sendiri. Pemain menggunakan “launch monitor”, saya rasa 90 daripada 100 teratas pemain pro menggunakan TrackMan. Semua orang menggunakan sejenis “launch monitor”. Dan anda juga melihatnya dalam siaran di mana terdapat pelbagai statistik yang ditunjukkan seperti pukulan pada skin, kelajuan bola dan banyak lagi. Jadi kami tahu bahawa itu adalah sesuatu yang kami mahu wakili dalam game daripada awal.
Jadi ya, TrackMan ialah rakan kongsi semula jadi, semasa kami melihat pukulan strike dan mengaplikasikan pelbagai jenis pukulan. Mereka menyediakan data untuk probe mereka supaya kami boleh meniru dalam game engine kami dengan memasukkan kelajuan bola, sudut pukulan dan perkara seperti itu untuk memastikan semua jenis pukulan kami gunakan atau mengeluarkan data yang sedekat mungkin dengan apa yang disediakan oleh mereka. Jadi itu sangat besar untuk kami.
ShotLink juga digunkan untuk pengesahan pada bahagian belakang, dapat melihat “holes carry” dan “roll distances” serta menirunya dalam game. Kemudian kami mencipta challenge untuk ShotLink dalam kandungan selepas pelancaran.
Ben: Saya fikir perkara lain adalah menjadikan pemain pro kita bermain seperti dunia sebenar, bukan? Oleh itu, kami mempunyai semua ShotLink ini menjejaki setiap pukulan pada EA Sports PGA Tour sejak 2001.
Jadi kami tahu bagaimana Scottie Scheffler akan bermain lubang tertentu di sawgrass atau TPC Scottsdale, seperti yang kami pernah lihat dan kami boleh menala profil AI kami yang berbeza untuk memastikan bahawa cara Scottie bermain adalah berbeza daripada cara Patrick Cantlay akan memainkannya.
Jadi ya, kami telah mendapat perincian sebenar, kami tahu mengenai projek itu bahawa kami ingin mempunyai data yang mendorong keputusan tentang cara kami membuat perkara tertentu apabila ia melibatkan game dan challenge.
Dan hanya untuk menjadikannya original, kami mahu membuat produk golf yang paling asli pada penghujung hari. Dan kami telah membuat produk golf paling asli yang pernah dilihat oleh industri. Jadi hanya teruja bahawa bukan sahaja kami sebagai pemain golf yang datang dan menonton serta meletakkan data dan ia sebenarnya menggunakan data dunia sebenar yang sangat terperinci untuk memacu keputusan tersebut dan memacu profil fizik serta cabaran sejarah serta cabaran dunia sebenar semasa bermain game.
David: Ya, saya rasa itulah kuncinya. Untuk cabaran dunia sebenar, kami dapat mengikis data daripada ShotLink setiap kejohanan dan mula mencipta cabaran berdasarkan itu. Jadi itu adalah perkara yang besar bagi kami, adalah untuk dapat mengetahui dengan tepat apa yang berlaku semasa kejohanan.
Apakah yang boleh kita jangkakan dari segi kandungan selepas pelancaran?
Ben: Kami akan mempunyai setiap padang yang dipertandingkan dalam major 2023. Jadi Oak Hill, la Country Club, dan royal Liverpool akan menyertai game sepanjang musim panas. Kami juga akan menambah padang Olympia dan Marco Simone, tuan rumah Piala Ryder dan kejohanan BMW akan menghadapi banyak cabaran seperti yang kita bincangkan.
Ia berdasarkan apa yang anda lihat dalam major tersebut atau dalam acara PGA Tour. Untuk memberi pengguna fantasi cuba mencipta semula, jadi jika seseorang mencapai “hole in one” di island green akan dapat mencipta semula supaya mereka cuba mendapatkan beberapa ganjaran eksklusif dan cuba memadankan apa yang mereka lihat dalam dunia sebenar.
Kami akan menambah secara berperingkat cara sosial untuk bermain game. Jadi sama ada gambar baharu, atau format game baharu, kepada mode online, kami cukup bernasib baik untuk mendapatkan beberapa barangan yang diperlukan lebih awal daripada masa yang ditetapkan tetapi akan ada lebih banyak barangan yang dihantar bersama dengan padang sepanjang musim panas.
Kami mempunyai hubungan yang baik dengan semua rakan kongsi tersebut untuk mendapatkan peralatan itu lebih awal dan dalam beberapa kes menggugurkannya pada hari ia muncul dalam dunia sebenar atau mungkin sedikit lebih awal.
Berapa ramai pemain golf wanita yang anda boleh bermain dalam game?
Ben: Kami telah mengumumkan bahawa anda boleh bermain sebagai Ko dan Danielle Kang tetapi kami juga mempunyai sistem pemain kreatif. Anda akan dapat mencipta watak wanita dan memainkannya di mana-mana sahaja. Kami akan mempunyai beberapa lagi pakar LPGA berlesen yang akan kami umumkan semasa menjelang pelancaran.
Tetapi ya, terdapat banyak pengalaman hebat, saya fikir ia betul-betul menyerlahkan Evian Championship sebagai salah satu kemuncak utama, golf LPGA akan menjadi pengalaman yang hebat. Ia adalah padang yang benar-benar unik berbanding dengan banyak padang PGA Tour yang ditetapkan di pergunungan di atas Tasik Geneva dan Perancis. Jadi itu akan menjadi pengalaman yang menyeronokkan untuk pengguna kami. Dan kami mempunyai beberapa perkara lain untuk meraikan perkongsian LPGA kami.
Xbox Series X & PS5 mempunyai 4K dengan 60fps?
Craig: Ya, 4K 30 FPS. Dan itu hanya untuk mendapatkan jenis sasaran kualiti visual yang kami lihat, untuk semua landsan.
Banyak perkara yang ditunjukkan adalah memacu sifat realistik game. Tetapi game EA Sports PGA Tour yang lalu mempunyai mode yang menyeronokkan, adakah kita akan melihat sesuatu seperti mini-game tersebut dalam game kali ini?
Ben: Sistem challenge kami memberi kami banyak alatan untuk mencipta cara berbeza yang sangat menarik untuk bermain dalam game. Jadi saya fikir kita pasti akan bersandar pada perkara itu, anda tidak akan pernah melihat 16 pemain bermain di lubang yang sama dalam dunia sebenar, dalam kebanyakan kes.
Jadi itulah yang pasti kami menjangkakan ramai pemain pergi dan mempunyai lebih banyak pengalaman sosial. Saya juga berpendapat bahawa teknologi kejohanan kami dan jenis acara masa terhad yang boleh kami lakukan di sana. Kami mempunyai sedikit fleksibiliti tentang cara kami mencipta beberapa mode seperti keutamaan untuk membuat golf dunia sebenar yang asli.
Tetapi kami tahu ia adalah game video yang perlu menyeronokkan dan mudah didekati serta mempunyai beberapa perkara yang mungkin anda lihat dalam tawaran original golf yang dilakukan pada cuti minggu antara acara. Jadi ia bukan selalunya hanya 72 lubang berulang kali.
Oleh itu, kami ingin mencuba untuk bersandar pada perkara original itu, tetapi kami juga akan mempunyai jenis pengalaman yang cepat menyeronokkan, lebih besar yang boleh digunakan dan dimainkan oleh pengguna juga.
Sejauh manakah komentari (baris dialog) yang akan kita dengar dalam game?
Ben: Kami telah merakam ratusan jam dan telah membangunkan model yang hebat. Setelah mengerjakan Madden sebelum Gold, di mana kami mempunyai pengulas di bilik rakaman beberapa kali seminggu dan dengan pandemik, kami sebenarnya dapat menyediakan studio untuk setiap bakat supaya mereka tidak perlu menaiki kapal terbang dan turun ke Orlando untuk merakam supaya dapat merakam lebih banyak kandungan.
Kami juga telah membangunkan teknologi di mana kami boleh mengelilingi bahagian padang yang berbeza dan reka kisah daripadanya. Jadi jika anda masuk ke kubu Seven Sisters di St. Andrews, anda akan jumpa laluan khas. Saya terjumpa garisan gila semasa bermain semalam dan tidak ingat untuk merakam di mana saya menyembunyikannya dan ia melantun dari tiang kayu di sekeliling kolam, dan sebenarnya menghasilkan garisan yang kami rakam. Jadi ia sangat terperinci.
Interaksi dan hubungan antara pengulas kami adalah luar biasa. Mereka bekerjasama dengan baik. Jadi kami jangka ia lebih “hidup” lagi seolah-olah anda sedang menonton veteran kegemaran dalam rancangan golf biasa.
David: Ya, saya rasa Noda dan Iona di padang dan mengulas tentang jarak keseluruhan selepas satu pukulan. Dan ini benar-benar menjadikan pengalaman permainan golf seperti kita berada di dalam EA Sports PGA Tour. Jadi sangat cool untuk anda memakai headphone dan menghilangkan diri semasa bermain.
Sebarang rancangan untuk menambah lagi padang Bandon Dunes?
Ben: Tidak buat masa ini. Tetapi kami mempunyai hubungan yang baik dengan Bandon dan pernah ada Bandon Dunes sebagai penganjur US amateur pada tahun lepas dalam game. Ya, kita akan lihat ke mana produk itu pergi.
Kami pastinya mempunyai pilihan dan mudah-mudahan, ia sebaik seperti kami fikir ia lakukan dan apabila semakin banyak kandungan akan masuk ke dalam permainan, ketika itu semakin ramai orang yang bermain dan kami mempunyai hubungan yang baik dengan Bandon dan banyak lagi, banyak padang lain dan ingin terus mendedahkan padang terbaik di dunia kepada orang ramai di dalam game.
Dengan soalan terakhir telah pun dijawab oleh mereka bertiga, maka berakhir sudah interview kami bersama David Baker (Lead Producer), Ben Ramsour (Producer) dan Craig Penner (Gameplay Designer). Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada David Baker, Ben Ramsour dan Craig Penner kerana sudi meluangkan masa untuk menjawab segala soalan yang dilontarkan mengenai EA Sports PGA Tour.
EA Sports PGA Tour akan dilancarkan pada 23 Mac 2023 di PlayStation 5, Xbox Series X|S dan PC melalui EA App, Steam dan Epic Games Store.
Untuk mendapatkan lebih banyak interview dan review mengenai game, filem dan teknologi, sila klik pautan ini.
@gamersantaimy
Discussion about this post