Menjelang pusingan Final The International (TI) 2022, kami telah berpeluang untuk menyertai temu bual bersama Team Liquid, salah satu pasukan esports hebat yang berjaya menjadi 4 teratas dalam kejohanan tersebut. Tanpa membuang masa berikut adalah hasil temu bual tersebut. Sebagai peringatan, hasil temu bual telah diedit supaya mudah difahami.
Apa perasaan bermain di hadapan penonton Asia Tenggara?
iNSaNiA: Ia sentiasa sangat menyeronokkan. Orang ramai menggila dan dengar pelbagai benda. Beri peluang kepada Liquid dalam acara ini lebih daripada yang lain, mungkin kerana kami telah mara ke playoff. Jadi ia sangat menyeronokkan.
Sejauh manakah anda fikir melalui LCQ telah menyediakan anda untuk mencapai sejauh ini di TI 11 dalam dan luar game?
iNSaNiA: Saya fikir pergi ke LCQ mungkin satu rahmat besar untuk pasukan kami. Saya fikir ia membolehkan kami menguji idea kami dan membuat beberapa persembahan yang cantik. Seperti anda perlu benar-benar melihat apa yang berkesan, apa yang tidak berkesan.
Maksud saya, saya fikir banyak perkara atau beberapa perkara yang kita fikir akan menjadi baik dan akhirnya menjadi tidak baik dan beberapa perkara yang kita fikir ia akan menjadi baik akhirnya menjadi sangat baik. Dan kerana LCQ anda dapat mencuba mainnya. Walaupun idea anda keluar dan mengujinya, anda tahu, pasukan high-level juga begitu. Saya rasa kita mungkin tidak akan ke sini jika bukan kerana LCQ.
Untuk TI ini, apakah idea kakitangan kejurulatihan kepada pasukan? Dan bagaimana JerAx dan Blitz bekerjasama antara satu sama lain dan bagaimana ini mempengaruhi pasukan?
iNSaNiA: Jurulatih kami terdiri daripada tiga orang. Ia adalah JerAx, Blitz dan Jabbz.
Jadi biasanya cara ia berfungsi ialah Blitz akan sangat tertumpu pada bahan draf dan JerAx akan sangat tertumpu pada gameplay dan Jabbz jenis melakukan kerja asas yang membolehkan mereka dapat membentangkan maklumat tersebut dengan cara yang boleh difahami.
Jadi sebagai contoh, untuk Blitz, ia lebih kepada melihat drop musuh dan mempersembahkan kepadanya seperti dalam perkara yang penting mereka memilih hero tertentu atau dalam perkara yang penting kita memilih hero tertentu. Dan kemudian untuk JerAx ia lebih seperti, anda tahu, menyediakan ward atau smoke condition atau cara mereka bergerak di sekitar peta dan perkara lain yang sama. Jadi mereka mempunyai maklumat yang mereka perlukan kepada mereka, pecahkan dan bentangkannya.
Apakah pendapat anda tentang meta semasa? Apakah yang akan anda laraskan, atau adakah anda rasa ia seimbang?
zai: Ia agak stabil sekarang. Mungkin memerlukan sedikit penyesuaian, saya rasa…
miCKe: Leshrac agak…
zai: Saya tidak tahu, ia hanya Bloodstone. Bloodstone ialah…ia hanya dibeli oleh 1 hero dalam Dota dan ia menjadikan satu hero dalam DOTA pada masa ini rasa terbaik dalam game. Jelas sekali ada sesuatu untuk dilihat di sana, tetapi selain itu saya rasa. Secara amnya, ia agak kukuh, saya rasa. Terdapat banyak perubahan, kan?
Ini untuk zai, sebagai seorang yang pernah berjaya bermain sebagai Pos 3 Offlaner dan Pos 4 Support sebelum ini, peranan mana yang lebih anda suka?
zai: Saya rasa ia pergi ke Pos 4. Majoritinya…Saya tidak bermain Pos 4 sejak TI8, seperti empat tahun lalu. Jadi secara realistik. Apa Pos 4 itu empat tahun lalu, saya rasa tidak setanding dengan keadaan sekarang. Jadi saya berfikir di luar sana, tetapi saya fikir. Ya, kawalan semua ada. Mereka naik turun, saya fikir di luar talian hari ini.
Mengambil sedikit masa lagi dan berlatih, anda perlu bersedia dengan banyak perkara, seperti jika anda bermain untuk anda masih boleh menjadi boomer dan bermain. Seperti anda bermain selama 10 tahun dan mereka masih berfungsi. Tetapi, saya gembira.
Apakah item neutral yang dialih keluar yang anda mahu bawa semula ke dalam game dan kenapa?
Boxi: Saya rasa mereka patut meletakkan kembali Ironwood Tree. Kerana saya rasa paling seronok mengenainya ialah seperti orang cuba menggunakannya dan berkata seperti cuba menyukai set up seperti Windranger’s Shackleshot atau menyekat seseorang tetapi tidak pernah berfungsi kerana hitbox adalah lebih kecil daripada pokok biasa dan saya fikir ia kelihatan sangat menyeronokkan.
Anda nampaknya berada dalam prestasi yang baik dan stabil dalam kejohanan ini. Apa yang berbeza kali ini? Bagaimanakah anda bersedia secara individu?
miCKe: Bagi saya, saya nampak sangat stabil dan bagus dalam kejohanan ini. Apa yang berbeza? Maksud saya, apa yang berbeza ialah kami hanya bermain sebagai satu pasukan. Anda bermain dengan baik kerana pasukan lebih mudah untuk bersinar saya rasa.
Rakan sepasukan paling berpengaruh untuk anda?
miCKe: iNSaNiA dan Boxi mungkin. Maksud saya, kami bermain bersama untuk sekian lama dan kami akan melakukannya. Telah melalui banyak perkara bersama.
Sebagai pemain legenda yang akan bersara selepas TI ini, bolehkah anda memberi kami pendapat anda tentang mana-mana pemain muda yang anda fikir kami harus memerhatikan musim ini?
MATUMBAMAN: Saya tidak begitu.. setiap kali orang bertanya kepada saya perkara seperti itu tidak berkaitan dengan saya atau pasukan saya atau suka.
Saya tidak benar-benar mengikuti apa-apa. Saya tidak guna media sosial pun. Pemain yang begitu bagus, saya rasa ia tidak terlalu “muda” tetapi Topson jelas tersingkir daripada LCQ, seperti saya melihatnya bermain dan seperti dia yang mengheret pasukannya ke hadapan. Jadi dia pasti kembali. Dia meneruskan kerja keras. Selalu ada orang tetapi ada yang terlalu tersembunyi. Anda perlu benar-benar mencari mereka dan saya tidak perlu mencari pemain baharu jadi, saya tidak tahu.
Apa yang anda lakukan apabila anda tidak bermain Dota? Adakah terdapat apa-apa yang anda lakukan untuk berehat?
iNSaNiA: Ia agak senang. Game lama yang saya tidak tahu untuk zai, Lost Ark untuk miCKe, Darkest Dungeon 2 untuk saya.
Boxi: Apa jua citarasa bulan itu. Kami mengalami banyak masalah semasa kami kalah dalam kejohanan. Jadi saya fikir itu. Sepanjang masa, tetapi itu berlaku sepanjang tahun ini. Banyak penggulungan, pasti menggunakan banyak acara untuk bermain game itu.
Apakah mid matchup yang anda rasa mencabar untuk dimainkan?
miCKe: Mungkin Nisha (Pos 2 Team Secret, Midlaner) dan hero…Saya tidak begitu tahu. Nisha terlalu baik, buat masa ini.
Apakah ucapan Blitz kegemaran anda sebelum perlawanan?
iNSaNiA: Maksud saya, ucapan Blitz kegemaran saya ialah apabila dia berkata kita harus gembira apabila tidak berpuas hati. Ia seperti, ia sentiasa membuatkan saya berasa sangat terinspirasi. Dan apabila saya masuk ke dalam permainan, saya rasa seperti menghubungkan motivasi selepas ucapan anda. Jadi ya, itu adalah kegemaran saya. Atau pasukan musuh seperti di bawah satu kehidupan kejohanan dan mereka akan tersingkir. Dan bagi kami untuk mengekalkan kepala kami dalam permainan dan menyedari bahawa, seperti, mereka akan bertarung dengan segala yang mereka ada.
Kalian telah ditumbangkan 2-0 kepada pasukan low bracket Aster dan kini anda akan bermain lagi. Apa yang boleh kita harapkan daripada perlawanan itu, dari segi emosi? Adakah anda didorong oleh kemarahan ingin membalas dendam atau sudut mana yang anda akan ambil?
zai: Ya kami ditumpaskan oleh Aster. Kita main lagi. Jika kita…apa yang boleh kita harapkan daripada perlawanan itu? Dan kebanyakannya bercakap, adakah kita didorong oleh kemarahan dan ingin membalas dendam? Apakah sudut yang kita cuba proses? Saya akan mengatakan kita tidak didorong oleh kemarahan. Maksud saya, saya hanya boleh bercakap untuk diri saya sendiri. Saya harap kamu semua tidak didorong oleh kemarahan.
iNSaNiA: Saya diilhamkan oleh Sasuke dan saya datang untuk membalas dendam. Setakat yang saya tahu, Aster adalah Itachi dan saya akan tumbangkan mereka.
zai: Personal maps seperti yang kita lakukan. Kebanyakannya, kerana mereka pasukan yang bagus, kami belajar menentang mereka dan kini kami telah menewaskan 3 pasukan sejak itu. Jadi, kami tidak sama seperti ketika kami bermain dengan mereka sebelum ini. Jadi itulah sudut kami, kami telah menjadi lebih baik.
Bolehkah anda berkongsi apa yang berlaku di sebalik tabir di antara jeda 2-3 jam dalam game Liquid vs OG? Sebarang komunikasi atau gurauan dengan pasukan lain?
iNSaNiA: Maksud saya, tidak banyak perkara yang berlaku dan kami terpaksa hanya duduk di sana dan melihat komputer, kami tidak dibenarkan bercakap, tidak dibenarkan mendengar muzik. Cuma kami, sejam pertama pun tak dibenarkan masuk bilik air sebab admin sibuk tolong OG. Oleh itu, kami tidak boleh mendapatkan jawapan sama ada ia dibenarkan begitu.
Hanya cuba untuk kekal terhibur dalam apa jua cara yang mungkin dan saya fikir kami telah membincangkannya. Hampir semua yang anda boleh bayangkan, anda tahu. Atau pun fakta Latin rawak yang keluar dari mulut saya. Jadi ya, saya tidak dapat mengingati apa-apa yang spesifik, tetapi terdapat banyak usaha untuk mengisi ruang kosong.
Dalam game Thunder, apakah perkara yang paling sukar dalam siri ini?
iNSaNiA: Perkara yang paling sukar untuk difikirkan Thunder adalah sentiasa bertahan dalam perlawanan awal, kerana mereka akan berlari ke arah anda dan mereka akan cuba membunuh anda dan mereka sangat, sangat mahir. Jadi melepasi seperti 20 minit pertama permainan, saya rasa mungkin perkara yang paling sukar, tetapi dalam siri khusus ini, saya fikir ia hanya cuba untuk menenangkan kepala anda dan tidak terlalu tertekan dengan apa yang berlaku dan hanya, anda tahu, cuba lakukan apa yang perlu anda lakukan.
Adakah setiap daripada anda mempunyai detik tertentu pada saat anda memutuskan untuk menjadi profesional dengan Dota? Atau adakah ia berlaku begitu sahaja tanpa anda sedari?
iNSaNiA: Ia adalah keputusan] untuk beralih daripada HoN dan ia bukan seperti saya hanya akan bermain Dota untuk berseronok. Jadi ya, ada saat yang sangat spesifik apabila saya memutuskan untuk bertukar. Ia seperti sama ada bertukar atau pergi belajar atau melakukan sesuatu yang lain, dan saya memutuskan saya mahu bermain Dota.
zai: Bagi saya, semasa saya pergi ke kejohanan pertama saya, saya rasa saya berumur kira-kira 16 tahun. Saya masih di sekolah, tetapi kami bermain beberapa kali…Ia menyeronokkan. Ia berada di Tenggara atau Barat Daya. Ia adalah kejohanan raksasa dengan seperti 4 pasukan, OCG mungkin Pasukan Cecair pada masa itu. Dengan penuh saya pada beberapa kawan sesuatu dan kemudian dua pasukan lain dan kami hanya pergi ke kejohanan format ini dan kami menang. Dan saya fikir selepas itu ada seperti “Ya, saya berada di G” dan ia sepatutnya begitu.
Betapa menakjubkannya untuk duduk sebagai pemain di TI 11 selepas menjadi penganalisis sebelum ini? Bolehkah anda berkongsi pengalaman anda?
iNSaNiA: Ia benar-benar hebat untuk berada di sini sebagai pemain. Maksud saya, pemutus adalah menyeronokkan dan semuanya, tetapi sentiasa ada sebahagian daripada anda apabila anda menghantar anda dapat melihat semua orang, kemudian anda dapat melihat orang menang dan anda tidak mempunyai peluang untuk menghalang mereka, dan semua yang anda yang perlu dilakukan ialah bercakap tentang betapa baiknya mereka.
Pasti ada pihak anda yang tidak mahu berbuat demikian. Tetapi tidak, pemutus adalah pengalaman yang menyeronokkan. Maksud saya, saya mempunyai masa yang sangat menyeronokkan di TI 10, diterima dengan sangat baik, yang jelas… mungkin menjadikan pengalaman itu lebih baik untuk saya.
Juga seperti bekerja dengan ramai orang, seperti ODPixel adalah hebat, agak sukar untuk tidak melakukan kerja yang baik apabila anda berdiri di sebelah seseorang yang begitu ghairah dan anda tahu dia hanya melompat-lompat menjerit. Jika anda tidak pernah melihatnya dalam kehidupan sebenar, anda benar-benar patut kerana ia adalah pengalaman yang cukup.
Jika anda boleh memilih mana-mana sahaja di dunia untuk menjadi hos TI, di manakah anda mahukannya?
miCKe: Sweden, tidak perlu mengembara.
iNSaNiA: Saya benar-benar mahu pergi ke Australia pada satu ketika, jadi itulah jawapan saya. Saya tidak tahu sama ada DOTA sangat popular di sana, tetapi mungkin Australia atau Jepun?
Boxi: Jepun akan menjadi sangat cool. Saya rasa itu menarik.
Siapakah pemain SEA Dota yang paling mengagumkan anda? Dan mengapa?
iNSaNiA: Jadi saya tidak akan memilih antara yang pro. Ia terlalu membosankan, tetapi di khalayak ramai terdapat lelaki ini. Saya bermain Leshrac dalam pasukan saya, dan kemudian dia bermain Leshrac menentang saya, dan dia memenangi kedua-dua perlawanan.
Dan kemudian saya memutuskan untuk membuka penjejak pro DOTA 2 ini dan saya melihat bahawa dia telah bermain seperti 47 perlawanan Leshrac dalam lapan hari yang lalu, dan itu sangat mengagumkan saya. Saya percaya nama panggilannya ialah fermium2.0? Saya tidak tahu siapa dia, tetapi saya sangat kagum dengan kebolehannya memainkan hero yang sama berkali-kali dalam masa yang singkat.
Adakah anda bersetuju bahawa umur berkaitan secara langsung dengan prestasi?
zai: Saya fikir untuk Dota, saya fikir umur hanya quick, saya fikir prestasi anda lebih berkaitan dengan motivasi anda dan keupayaan anda untuk bermain game ini hari demi hari. Saya fikir tindak balas dan perkara-perkara adalah jenis sekunder dan lebih-lebih lagi. Saya fikir ia adalah builder yang baik seperti menggambarkan gangguan dan itu adalah perkara lain yang mungkin anda mahu lakukan lebih daripada itu.
Matu:Terdapat beberapa contoh bekas profesional seperti pemandu kereta lumba yang mempunyai usia 50 tahun yang memantulkan refleks seperti top tier seperti tidak benar-benar menjejaskan anda dengan cara itu. Ia seperti semua seperti jenis mengarut pula. Seperti ia hanya pada satu ketika anda berhenti mengambil berat dan bermain seperti anda tidak mahu bermain.
Memandangkan anda adalah satu-satunya pemain yang pernah bermain di rantau lain, adakah anda fikir itu akan membantu anda berkembang sebagai pemain?
zai: Ya. Dan sudah tentu, maksud saya. Saya menjadi pemain di Amerika Utara secara realistik melalui 3 1/2 liga dan kemudian. Itu sedang berlaku, pada timbunan dan kemudian akhirnya bermain EG, ia adalah sejenis bagaimana menjadi baik dan membuat nama untuk diri saya sendiri. Ya, saya berasa seronok bermain di rantau yang berbeza. Jika saya hanya melakukan EU, dari masa saya bercakap Matu, saya fikir, mungkin rancangan saya mungkin berbeza.
S: Apakah yang anda fikirkan tentang draf anda dan apakah yang anda lebih menghargai antara peluang, kelemahan dan kekuatan peribadi anda?
Matu: Sedikit sebanyak anda berdua melihat apa yang anda boleh lakukan dan anda melihat apa yang mereka boleh lakukan. Anda tidak boleh menyukai, menghargai kekuatan terbesar mereka, strategi terbaik mereka, dan kemudian anda nampak seperti, anda mula berfikir seperti apa hero anda bekerja dengan baik terhadap hero mereka secara amnya, dan anda hanya membina daripada itu.
Dan kemudian anda mempunyai beberapa senario berjalan dan kemudian anda menjalankan senario ini dan sebagai draf “mock” dan kemudian ia dibina dari sana dan diharapkan anda seperti penilaian mereka adalah betul atau salah jadi, 50/50 setiap kali.
Ini akan menjadi TI terakhir untuk Matu. Adakah itu menambah tekanan, memandangkan ada aspek emosi daripada peminat?
Matu: Tidak juga. Maksud saya ada cara yang berbeza untuk mendekatinya. Sesetengah orang akan takut, seperti mengalah kerana ini adalah yang terakhir. Adakah ia akan menentukan keseluruhan kerjaya yang saya miliki? Tidak juga, tetapi ia boleh menjadi menakutkan bagi sesetengah orang.
Dan saya pergi ke sana dan saya sentiasa melakukan apa yang saya selalu lakukan. Saya sentiasa bersiap sedia dalam cara yang sama dan saya selalu muncul dengan cara yang sama, jadi saya tidak tahu bagaimana untuk melakukannya. Jadi ia tidak benar-benar mempengaruhi saya, sejujurnya.
Sniper tidak pernah dapat hyper seperti ini. Apakah yang membuatkan Sniper begitu baik sekarang?
zai: Entahlah. Sniper ada dua kelebihan. Dia mempunyai item yang baik, dia mempunyai timing yang baik. Ia sukar.
Boxi: Saya rasa dia telah menerima buff sedikit seperti setiap tahun selama lima tahun begitu.
zai: Ya, dia mendapat lebih banyak item untuk buat build dan lebih mobiliti. Saya rasa dia juga sepadan dengan banyak hero yang dimainkan sekarang. Jika ini adalah meta Storm Spirit, jelas sekali tidak akan ada Sniper, tetapi, tidak banyak hero mobiliti yang akan dimainkan.
Pada pendapat anda, apakah yang perlu diubah untuk menjadikan Necrophos mampu bersaing semula?
zai: entahlah, mungkin tambah movement speed. Dia tidak boleh bermain kerana terlalu perlahan. Tahun ini rasanya tidak boleh dimainkan jika anda tidak mempunyai mereka untuk membantu kerana dia sangat lambat. Maksud saya, saya sendiri akan bawa balik item lama. Jika anda mendapat Reaper’s Scythe (ult milik Necrophos) , anda tidak boleh membeli balik (Dalam versi sebelum, jika anda membeli Aghanim’s Scepter untuknya dan menggunakan ult untuk membunuh seseorang, mereka tidak boleh membeli balik ke dalam game). Itu bagus. Saya fikir dia boleh bersaing semula.
Matu: Saya rasa Necrophos bagus jika dia terlalu OP. Sekurang-kurangnya yang satu itu terlalu broken. Untuk dia menjadi hero yang baik, dia perlu OP.
S: Adakah anda fikir mempunyai 3 pasukan Eropah lebih membantu kerana anda mengenali mereka dengan baik atau adakah ia sebenarnya lebih sukar kerana sebab yang sama?
zai: Saya berada dalam kedua-duanya, tetapi saya rasa semua orang sudah menunjukkan kad mereka pada acara ini, jadi saya fikir. Walaupun anda tidak biasa dengan pasukan ini, saya fikir pada masa ini anda akan mengenali mereka.
Tetapi saya fikir buat masa ini, bagi saya ia bagus melihat Eropah beraksi di pentas besar. Itu sahaja. Akan menjadi bukti betapa kuatnya rantau ini dan ia, anda tahu, melakukan usaha anda sepanjang tahun dengan keputusan yang baik atau buruk seperti yang anda tahu menunjukkan bahawa padanan untuk hati mereka dan rantau itu sangat kuat.
S: Apakah yang perlu dinerfed selepas TI, Leshrac atau Bloodstone?
zai: Tapi saya rasa saya tak tahu. Saya tidak fikir bahawa Leshrac mendapat, saya maksudkan bahawa Leshrac adalah kuat. Saya tidak tahu sama ada dia OP. Saya rasa bloodstone hanya pendek. Ia hanya bodoh kerana tiada hero lain dalam DOTA membeli barang ini, hanya Leshrac yang membelinya, dan dia tidak masuk akal dengan Bloodstone.
Jadi, saya fikir mula-mula anda singkirkan kedua-duanya dan lihat apa yang berlaku dan kemudian ya anda mungkin boleh melihatnya secara jujur anda hanya boleh membuang Bloodstone. Anda memerlukan “rework” yang lengkap. Jadi cuba seperti 9 kali, atau anda hanya membuangnya atau menggantikannya dengan yang lain.
Bagi pasukan yang mempunyai out-meta strat, adakah ia mempunyai peluang untuk berjaya? Atau tiada apa yang boleh mengalahkan META?
iNSaNiA: Maksud saya, sudah tentu ada jawapan kepada meta. Kenapa orang cuba memainkan meta adalah kerana ia adalah yang paling mudah untuk dilaksanakan atau membuat sesuatu berfungsi bersama-sama. Jadi saya rasa usaha yang anda perlukan untuk bermain di luar meta adalah jauh lebih tinggi, kerana anda perlu memikirkan cara untuk mengalahkan meta tersebut. Disebabkan fasa perancangan DOTA dan cara drafting kami berfungsi, semua usaha yang anda lakukan mungkin akan rosak dengan hanya mengalih keluar satu atau dua bahagian utama, jadi itulah sebabnya anda cenderung mempunyai meta.
S: Adakah anda rindu dengan format major minor? Adakah anda berharap terdapat lebih banyak kejohanan kecil dalam Dota?
zai: Ya, maksud saya bermain kejohanan sentiasa menyeronokkan. Menjadi orang, bermain, bermain acara, sama ada rasmi, sama ada perkara DPC, sama ada (48:20), sama ada ia seperti kejohanan pihak ketiga.
Anda tahu, kami bermain game ini untuk bersaing dan untuk bersaing secara peribadi ia lebih menyeronokkan daripada berada dalam online. Ya, mudah-mudahan, dengan pelarasan pada DPC, kami akan mendapat lebih banyak daripada itu pada masa hadapan.
S: Selepas menonton permainan RNG vs Entity, adakah anda merasakan buff “backdoor protection” terlalu besar dan harus dinerfkan sedikit?
zai: Saya rasa tidak. Saya mempunyai kenangan buruk tentang bangunan-
miCKe: Itu kerana seperti bagaimana mereka tidak dapat membunuh bangunan kerana “damage” yang berkurangan atau sesuatu. Maksud saya ia adalah “backdoor protection”.
Matu: Saya rasa damage tidak mencukupi. Saya rasa “backdoor protection” baik-baik saja. Masih terdapat beberapa hero yang menembusi dalam game dan seperti, ia tidak sepatutnya wujud dalam game. Anda hanya boleh menembusinya dalam masa 5 saat dan Thrones jatuh, ia tidak masuk akal.
S: Apakah perkara yang paling anda akan rindui tentang Pro DOTA sebaik sahaja anda bersara?
Matu: Saya rasa mereka akan sangat merindui adegan Pro DOTA, mungkin bertemu orang ramai, kawan lama yang saya temui selama bertahun-tahun, bertanya khabar kepada mereka dan mengikuti acara begitu.
Tidak pasti jika saya akan merinduinya lagi, mungkin adrenalin yang anda dapat daripada bermain di atas pentas dan hanya berjaya kadang-kadang. Bincangkan perkara yang anda tidak boleh beritahu apa yang anda rindukan sehingga anda terlepas.
Itu sahaja yang kami boleh kongsikan kepada anda kali ini. Kehangatan Final untuk TI 2022 semakin membara dan kami pasti anda juga tidak sabar untuk melihat dua pasukan hebat yang akan berentap untuk menjadi juara TI kali ini. Untuk mendapatkan segala liputan lain mengenai The International daripada kami, sila klik pautan ini.
@gamersantaimy
Discussion about this post