Honkai: Star Rail 2.1 telah pun dilepaskan pada minggu lalu, memperkenalkan watak, kawasan dan acara baru. Meneruskan sambutan ulang tahun pertama game, sudah tentu ada beberapa perkara yang pemain inginkan untuk kemas kini. Kami berpeluang untuk menemu ramah pasukan pembangun Honkai: Star Rail mengenai kemas kini 2.1. Kalau anda ingin tahu perkara yang didedahkan oleh pasukan pembangun, teruskan baca!
Sebagai peringatan, hasil temu ramah ini telah disunting supaya mudah difahami.
Watak-watak mempunyai skill set yang unik antara satu sama lain. Apa proses di sebalik mereka kebolehan watak, dan apa yang kami boleh harapkan daripada Acheron, Aventurine dan Gallagher?
Dalam mencipta kebolehan combat watak, kami bermula dengan reka bentuk watak terperinci daripada pasukan kami. Selepas itu, kami membangunkan ciri combat yang selaras dengan lancar dengan latar belakang dan Path unik setiap watak. Proses kami bermula dengan sumbang saran, diikuti dengan mengesahkan idea untuk kesesuaian gameplay dan konsistensi naratif, yang akhirnya membawa kepada reka bentuk akhir.
Path of Nihility Acheron membimbing cara kami membentuk kitnya, kebolehan yang membangkitkan kekosongan dan perpecahan. Dalam pertempuran, dia mengumpul “Slashed Dream” untuk melancarkan serangan yang dahsyat sebaik sahaja threshold dipenuhi. Teknik uniknya boleh mengalahkan musuh biasa serta-merta, meningkatkan gameplay penerokaan kepadapemain dan mempamerkan kuasanya yang besar. Lagipun, dia dengan mudah mengalahkan Ifrit the Duke Inferno.
Dengan Aventurine, pengalaman gameplay sejajar dengan wataknya yang tidak dapat diramalkan. Dia tidak sepenuhnya jahat tetapi tidak juga jauh daripada kebaikan. Sebagai bos terakhir versi 2.1, Ultimatenya mencerminkan kesukaannya pada peluang, membolehkan dia memperoleh “Blind Bets,” point rawak yang memberi damage kepada musuh terpilih dan memberi mereka dengan debuff yang unik.
Gallagher, sekutu dan pegawai keselamatan Bloodhound, mempunyai Ultimate yang memudaratkan musuh dan debuff mereka, membiarkan sekutu sembuh apabila mereka melakukan serangan. Dia akan menjadi watak seperti detektif yang terkenal dalam naratif 2.1, membongkar misteri Penacony bersama Krew.
Honkai: Star Rail, sebagai sebahagian daripada siri Honkai, menerima pelbagai kemungkinan. Menemui watak dikenali merentasi dunia yang pelbagai, pemain dijemput untuk mengalami detik-detik nostalgia dan kegembiraan, rasa romantis yang intrinsik pada siri Honkai. Sudah tentu, saya juga ingin highlight bahawa Honkai: Star Rail tidak mempunyai sebarang halangan untuk masuk, dan mengalu-alukan semua pemain — veteran dan baru — untuk menikmati cerita fantasi angkasa lepas yang direka untuk mudah didekati dan tanpa beban.
Reka bentuk Acheron mempunyai banyak persamaan dengan Raiden Mei dan Raiden Shogun. Bagaimana proses mereka bentuk watak ini untuk membezakannya antara satu sama lain?
Acheron, Galaxy Ranger yang bangga, memulakan quest yang penuh dendam dan sunyi. Dia Self-Annihilator dengan masa lalu yang penuh teka-teki dan tiada memori, dan berdiri sebagai penjelmaan misteri.
Penciptaan Acheron bermula dengan kata kunci seperti Galaxy Ranger, Lightning dan Nihility, yang mencetuskan banyak sumbang saran dan idea. Dengan menerima konsep Nihility, kami mengambil pendekatan terhadap kebolehannya dan menggunakan kesan visual pudar pada visual pertempurannya untuk menekankan sifat Path-nya. Set kemahirannya menimbulkan ketandusan dan pemecahan, menandakan kekosongan dan kesunyian di sebalik kuasanya yang menggerunkan.
Secara keseluruhannya, kami menghasilkan kreativiti daripada sumbang saran didorong kata kunci, menyepadukan idea baharu dengan lore yang mantap untuk naratif yang lancar serta berdaya cipta.
Pemain Honkai: Star Rail jarang menggunakan watak tank. Adakah kehadiran Aventurine dalam versi 2.1 mengubah perspektif tersebut? Atau adakah terdapat kandungan end-game yang memaksa pemain untuk menggunakan tank lebih banyak?
Aventurine ialah watak yang telah mendapat perhatian yang ketara. Sebagai peminat tegar game peluang dari IPC, dia memainkan peranan penting dalam jalan cerita dan menunjukkan kekuatan yang menggerunkan dalam pertempuran dalam kedua-dua versi 2.0 dan 2.1.
Ciri penentu Aventurine ialah keupayaan untuk menggunakan Shield stackable khas kepada semua sekutu dengan kemahirannya. Apabila rakan sepasukan dengan Shield ini diserang, Aventurine mengumpul sumber yang dipanggil Blind Bets. Sebaik sahaja Blind Bets mencapai threshold tertentu, Aventurine mencetuskan serangan susulan. Tambahan pula, serangan susulannya sekali lagi boleh menggunakan Shield yang boleh dikumpul kepada semua sekutu. Dalam erti kata lain, mengambil pukulan dengan Shield membolehkan serangan susulan. Keupayaan unik ini pastinya akan memperkasakan pemain dalam kandungan end-game, dan kami menggalakkan semua orang untuk menggunakan Aventurine dan alami prestasi tempurnya yang cemerlang.
Watak Erudition dikatakan antara kelas yang lemah dalam game walaupun watak itu 5-star (kecuali Jing Yuan). Adakah pasukan merancang untuk membawa sebarang perubahan untuk membuatkan path Erudition lebih menonjol dalam 2.1.
Dedikasi kami terhadap pembangunan setiap watak sangat besar, dan kami bersyukur kerana mendapati banyak watak daripada Path of Erudition, disayangi oleh ramai pemain. Selain daripada Jeneral Jing Yuan yang disebut, atau watak seperti Qingque, yang taktik pertempurannya dikaitkan dengan jubin Jade kegemarannya, merangkumi gabungan rawak dan kegembiraan, dan Argenti, kesatria yang gagah berani dan hebat dari Knights of Beauty, dipuja oleh ramai pemain kami. Selain itu, baru-baru ini Himeko dan Herta telah menjadi lebih popular terima kasih kepada Pure Faction.
Pada masa hadapan, azam kami adalah untuk terus memastikan bahawa watak daripada setiap Path akan mendapat detik spotlight mereka. Kami berdedikasi untuk mencipta gameplay yang bukan sahaja bertambah dalam kerumitan tetapi juga berkembang dalam kepelbagaian, memberikan pengalaman yang lebih kaya dan lebih menarik untuk semua pemain kami.
Bagaimana penulis mengimbangkan detik-detik jenaka dengan cerita utama yang serius, memandangkan Honkai: Star Rail mempunyai banyak meme?
Semasa proses pembangunan Honkai: Star Rail, kami sentiasa menyasarkan untuk mencapai keseimbangan antara jenaka ringan dan penceritaan yang mendalam, mewujudkan pengalaman bermain yang dipenuhi dengan ketawa namun mempunyai kerumitan. Maklum balas pemain tentang ciri seperti “trashcan memes” dan “text message chats” sangat positif dan ia memberi inspirasi kepada kami untuk menganyam lebih banyak detik yang menggembirakan sepanjang naratif, meningkatkan keseronokan perjalanan kosmik ini.
Bab Penacony terbaru memperkenalkan NPC, Lordly Trashcan, yang pemain boleh temui di pelbagai lokasi. Anda mempunyai pilihan untuk sama ada terlibat dalam pertempuran yang mendebarkan atau berehat dan berbual dengannya. Elemen interaktif sedemikian direka untuk menyemai pengembaraan anda dengan kegembiraan dan menyediakan sumber hiburan tanpa henti sepanjang game.
Walau bagaimanapun, kedalaman cerita utama tidak diabaikan. Perkara seperti cabaran survival apokaliptik, pembahagian kelas masyarakat, dan isu kehabisan sumber pada Jarilo-VI, isu yang berkaitan dengan spesies jangka hayat Xianzhou Luofu, dan motivasi dan teka-teki kompleks puak Penacony semuanya mempunyai kedalaman dan keluasan. Ini adalah topik penting yang ingin kami terokai. Mereka bukan sahaja memperdalam naratif, tetapi mereka juga menjemput pemain untuk berfikir lebih mendalam, membolehkan mereka melihat kepentingan asas game di tengah-tengah keseronokan yang mereka alami. Dalam kisah Penacony, interaksi antara realiti dan impian, kemunculan pelbagai puak dan agenda tersembunyi mereka, semuanya patut disiasat oleh pemain.
Pada umumnya, dedikasi kami terletak pada mencipta pengalaman yang menarik dan berlapis-lapis. Kami yakin melalui dedikasi dan kreativiti tanpa henti, kami akan terus menyampaikan dunia game yang lebih memukau kepada pemain kami.
Penacony menerima pelbagai maklum balas daripada pemain daripada segi prestasi, adakah sebarang penambahbaikan padanya dalam versi 2.1?
Sejak awal pembangunan Honkai: Star Rail, komitmen kami tidak berbelah bahagi kepada strategi keluaran cross-platform. Menyedari peranan kritikal grafik berkualiti tinggi dalam meningkatkan pengalaman gameplay, kami telah melaburkan sejumlah besar R&D dan kepakaran teknikal untuk memastikan pengalaman yang seragam merentas platform. Sila pantau saluran rasmi kami untuk mendapatkan lebih banyak kemas kini tentang pengoptimuman prestasi.
Apakah cabaran utama dan paling seronok yang pasukan pembangun alami apabila mereka Penacony berbanding Jarilo-VI dan Luofu?
Mereka bentuk Penacony menimbulkan halangan yang ketara kepada pasukan kami tetapi juga memberikan hasil yang menggembirakan. Cabaran utama dan paling menarik ialah mencipta “keunikan” Penacony.
Banyak perkara yang difikirkan untuk membezakan intipati budaya dan seni bina Penacony. Kami melihat Jarilo-VI sebagai batu kawasan kosong dengan kehidupan baru, manakala Luofu Xianzhou bersinar dengan daya tarikan fantasi yang diilhamkan oleh timur. Dalam membayangkan Penacony, visi kami tertarik ke arah mencipta dunia yang bukan sahaja menghiburkan tetapi juga membawa kedalaman dan kecerdasan dalam reka bentuknya, memastikan ia menonjol dengan daya tarikan novelnya sendiri.
Pada mulanya diilhamkan oleh era Victoria, kami berikan estetika steampunk dengan dunia yang serupa dengan clockwork yang sangat besar di mana orang tinggal di antara gear dan sprocket. Namun, konsep ini bertindih dengan Belobog. Daripada segi cerita, kami memerlukan tetapan yang boleh berfungsi sebagai latar belakang cerita. Selepas penambahbaikan, kami memilih “Jazz Age” dan “Land of the Dreams” sebagai tema kami. Idea awal seperti penggantungan masa berterusan, dan Penacony kini dibahagikan kepada 12 Dreamscapes, setiap satu melambangkan varian hedonisme tempatannya sendiri. Di sini, setiap saat mengundang kemeriahan tersendiri, meletakkan Penacony sebagai utopia yang dibayangkan dan latar belakang yang sempurna untuk sebuah cerita.
Transformasi Penacony daripada konsep semata-mata kepada realiti yang mengasyikkan sememangnya merupakan ekspedisi yang mendebarkan. Kami juga telah mengharumkan dunia dengan ciri interaktif yang berbeza, seperti papan iklan yang terus-menerus berlari dan Dreamscape Pass yang mengisahkan pengembaraan Dreamchaser. Ciri-ciri ini membolehkan Trailblazers mengalami kejutan tanpa henti semasa mereka meneroka. Kami sangat menantikan cerita dan kenangan yang akan dicipta oleh pemain kami di Penacony, membawa keceriaan kepada dunia ini.
Bagaimana kandungan baru dalam 2.1 mencabar pemain secara strategi dan menggalakkan mereka untuk mencuba komposisi pasukan berbeza?
Dalam kemas kini 2.1, pemain akan meneroka World 9 Simulated Universe, menghadapi musuh baharu dan mencabar. Sesetengah daripada mereka boleh membuat sekutu mereka bertindak segera, berkembang menjadi raksasa elit, atau buff kuasa serangan mereka sendiri. Selain itu, ketua jalan cerita utama, seperti yang ada dalam misi “Ten Stonehearts: Aventurine of Stratagems”, meningkatkan kepentingan dengan melibatkan watak dalam perjudian dice roll dan memenjarakan bukan peserta. Mengatasi musuh dan mekanik yang sukar ini dalam versi 2.1 memerlukan pemain untuk mencipta komposisi pasukan yang pelbagai dan strategik.
Melihat ke hadapan, kami teruja untuk terus mengembangkan pengalaman gameplay melangkaui mod sedia ada kami seperti Simulated Universe dan Pure Fiction. Menyelidiki lebih mendalam kerumitan strategik dan kepelbagaian pilihan watak adalah sesuatu yang kami sedang usahakan, sila nantikannya!
Adakah perubahan baru yang pasukan telah pertimbangkan berdasarkan maklum balas pemain daripada versi dahulu?
Untuk setiap kemas kini, salah satu fokus utama kami adalah pada peningkatan fungsi yang dimaklumkan secara langsung oleh maklum balas pemain. Matlamat kami adalah untuk terus meningkatkan pengalaman gaming keseluruhan. Kami telah memperkenalkan penambahbaikan seperti penapisan item yang lebih terperinci dalam Inventory dan kemasukan Tears of Dreams sebagai bahan peningkatan universal pada masa lalu.
Dalam versi 2.1, kami telah mengakui kebimbangan pemain mengenai had storan Relic sebelumnya, yang memberi kesan kepada rutin gaming harian mereka. Sebagai tindak balas, kami telah mengembangkan kapasiti Relic Inventory kepada 2,000.
Ada highlight lain yang anda boleh kongsikan untuk Honkai: Star Rail 2.1?
Versi 2.1 bukan sahaja mengalu-alukan watak dan cerita baharu, malah turut memperkenalkan ciri Fate’s Ensemble. Inovasi ini membolehkan pemain menyertai Crew dalam Trailblaze Mission dan menukar perspektif kepada watak yang berbeza, menawarkan penyelaman yang lebih mendalam tentang motif dan rahsia pelbagai puak.
Pusat naratif versi baru ialah dua babak: Clock Studios Theme Park dan Dewlight Pavilion. Clock Studios Theme Park yang terletak dalam Golden Hour, menjanjikan pengalaman sinematik, memberikan pemain dengan pelbagai cabaran yang mendebarkan. Sementara itu, Dewlight Pavilion, terletak di Moment of Morning Dew, merupakan ladang keluarga yang diselubungi misteri kepada orang luar.
Selain itu, dalam acara “Vignettes in a Cup”, Trailblazer boleh mencuba seni bancuhan dan melibatkan diri dengan pelanggan raksasa. Sebagai highlight, ulang tahun pertama Honkai: Star Rail akan disambut oleh versi 2.1 dengan acara dalam talian dan offline istimewa. Sambutan ini bertujuan untuk membolehkan Trailblazer merenungkan pengembaraan antara bintang mereka dan menantikan pelayaran masa depan dalam fantasi galaksi yang mengagumkan ini.
Dengan soalan terakhir dijawab, maka tamatlah sesi temu ramah bersama pasukan pembangun. Honkai: Star Rail versi 2.1 telah pun dilancarkan pada 27 Mac yang lalu. Kami pasti ramai antara anda yang sedang mainkannya sekarang.
Untuk mendapatkan segala berita mengenai Honkai: Star Rail daripada kami, boleh klik pautan ini.
@gamersantaimy
Discussion about this post