Pada 18 Oktober, Diablo IV Season of Blood (musim seterusnya di dalam game) akan dilancarkan dengan pelbagai kandungan baharu. Pemain boleh menantikan Questline, kuasa ala vampire, 5 endgame boss serba baharu dan banyak lagi . Selain itu, Patch 1.2.0 akan membawa banyak update quality-of-life termasuk perubahan pada mount, renown, Nightmare Dungeon, perolehan XP yang lebih pantas dan banyak lagi.
Pada tarikh yang sama, Diablo IV turut akan dilancarkan di Steam! Ini merupakan tambahan kepada Battle.net, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation® 5 dan PlayStation® 4, yang kesemuanya akan menyokong cross-play dan cross-save.
Jadi apakah yang akan ditambahkan secara khusus dalam update ini?
Season of Blood
- Pada musim ini, berganding bahu dengan Vampire Hunter Erys (disuarakan oleh pelakon dan produser filem Gemma Chan) untuk menghadapi ancaman terbaru di Sanctuary. Melalui perjalanan ini, pemain akan dapat memanfaatkan kuasa Vampire yang memberikan pelbagai jenis abiliti gelap dan kuat untuk watak anda bertarung seperti vampire. Dapatkan kuasa ini dengan sumber baharu yang dipanggil Potent Blood, dan Pact Armor.
- Raksasa serba baharu telah muncul dengan ketibaan vampire Lord Zir. Hadapi musuh bernama Blood Seekers yang menyerupai dan berkelakuan sama seperti pemain sebenar dan menggunakan kemahiran sama tetapi dalam versi tercemar.
- Blood Harvest Season Event memberi peluang tertinggi untuk menerima bahan Potent Blood dan Pact Armor. Dalam event ini, anda akan menghadapi tentera vampire dan Blood Seekers merentasi pelbagai kawasan di Sanctuary.
- Sebaik sahaja Season of the Malignant tamat, semua watak Seasonal akan dipindahkan ke Eternal Realm dan semua item dalam simpanan Season of the Malignant watak tersebut akan masuk ke tab Withdraw Only Stash.
- Lima boss endgame akan tersedia untuk dicabar dalam bentuk The Beast in the Ice, Dark Master, Varshan, Echo of Duriel and Grigoire, The Galvanic Saint.
Update Quality of Life
- Pemain baharu kini boleh Skip the Campaign dan melompat ke kandungan bermusim serta-merta selepas menamatkan Prologue, supaya mereka boleh menyertai rakan-rakan apabila musim baru bermula.
- Ganjaran Renown yang anda perolehi (seperti potion charge, skill point tambahan, paragon points tambahan dan murmuring obol), sama ada dalam eternal atau seasonal realm, kini dibawa dari musim ke musim. Ganjaran unik yang diperoleh daripada renown kini akan berterusan untuk watak baharu. Ganjaran renown akan terikat dengan akaun watak hardcore, manakala ganjaran untuk watak bukan hardcore akan terikat pada jenis watak tersebut.
- Dapatkan XP dan capai Level 100 kira-kira 40% lebih pantas berbanding Season of the Malignant.
- Penambahbaikan kepada Nightmare Dungeons termasuk teleportasi ke bahagian dalam dungeon, peningkatan kepadatan raksasa, rakan NPC yang lebih tahan lama dan pengurangan eksplorasi berulang.
- Pengalaman Endgame telah dipertingkatkan dengan pengenalan “boss ladder”, untuk memperoleh ganjaran Unique dan Uber Unique yang jatuh pada kadar yang lebih tinggi. Acara Legion dan World Boss juga akan muncul dengan lebih kerap.
- Banyak pelarasan pada pengurusan Item dan inventori, seperti menjadikan Gem sebagai bahan kraf, mengurangkan inventori yang terlalu membebankan dan menghalang pemain daripada menghilangkan kemajuan mereka pada watak Hardcore kerana isu sambungan.
- Mount kini bergerak lebih pantas, lebih tangkas dan mempunyai keupayaan untuk melanggar halangan jalan.
- Dan banyak lagi…
Untuk melihat sepenuhnya setiap kandungan yang akan datang dalam Season of Blood, sila lihat blog Diablo IV di SINI.
Untuk segala berita mengenai Diablo daripada kami, boleh klik pautan ini!
@gamersantaimy
Discussion about this post