Kami telah dijemput untuk Final Fantasy VII Remake (FFVIIR )Hands-On Session semalam berterima kasih kepada Playstation Asia! Demam FFVIIR dibina pada sesi hands-on adalah sama seperti demo sebelumnya di Tokyo Game Show 2019, bukan sesuatu yang baru. Walau bagaimanapun, ia adalah satu peluang untuk menyegarkan ingatan dan mendapat lebih kecenderungan dengan pengalaman bermain menggunakan Cloud dan Barrett menentang Scorpion Sentinel! Al-maklumlah baru-baru ini Final Fantasy VII Remake telah ditangguhkan pengeluaranya. Tetapi untuk sesi percubaan kali ini kami tidak dibenarkan tangkapan sebarang gambar atau video untuk tatapan umum.
Kembali semula di sesi hands-on ini, kami akan menceritakan serba sedikit abiliti yang kami dapati dan menjiwai lebih sedikit dari demo sebelum ini dari watak pratagonis Final Fantasy VII Remake iaitu Cloud dan Barrett.
Cloud
Ini adalah kuasa mereka yang boleh digunakan:
- Braver
- Cloud melompat ke udara dan mendarat dengan serangan yang kuat
- Focused Thrust
- Serangan yang mengejar musuh lebih cepat
- Triple Slash
- Serangan lengkungan pekeliling; melanda lebih banyak kesan kepada musuh untuk keberkesanan yang lebih baik
Barrett
- Steel Skin
- Buat sementara waktu mengurangkan kerosakan yang diterima dan menjadikannya kurang terganggu
- Focused Shot (menggunakan semua ATB gauge)
- Serangan tenaga yang membanting musuh lebih cepat
- Bullet Barrage (menggunakan semua ATB gauge)
- Memberi tembakan bertubi-tubi, sasaran tunggal
Kedua-dua watak dalam demo mempunyai mantra Cure, sementara Cloud mempunyai Fire and Blizzard, dan sebaliknya Barret mempunyai Thunder dan Aero. Thunder secara khusus terkenal dengan tidak akan tersasar, sementara serangan Aero memanggil tornado yang merosakkan dan menarik musuh. Kebolehan Barret menggunakan kedua-dua bar pengukur ATB boleh meningkatkan kerosakannya, tetapi sukar untuk diberitahu dengan tepat. Anda juga boleh memilih untuk menggunakan kemahiran dengan hanya satu tolok, jadi itu bukan batasan yang besar.
Kami mengharapkan materia mantra yang berkaitan ini menjadi jauh lebih bervariasi dalam permainan penuh. Sesuatu yang kami dapat lihat pada masa ini adalah Barret’s Break Limit. Dipanggil “Fire in the Hole”, ia menyala sebuah tenaga besar yang membuat ledakan. Ingat ini hanyalah demo, nama dan kesan kemahiran mungkin boleh berubah bila-bila masa.
Kami turut bereksperimen dengan lebih banyak “Tactical Mode”, ia melambatkan masa semasa anda merancang input dan memilih sasaran jika berkenaan. Mod Klasik tidak tersedia untuk diuji, yang boleh menjadi janggal untuk digunakan pada mereka yang tidak dikenali dengan sistem pertempuran yang lebih aktif.
Sekiranya ada demonstrasi lain sebelum pelepasan, cuba serangan berasaskan gaya lama yang baik mesti menjadi hebat dan menarik. Lapisan nostalgia yang ditambah dan mencuba untuk menentukan mod yang kita suka! Nasib baik, anda boleh mengambilnya dan secara beransur-ansur terbiasa dengannya. Walau bagaimanapun, dapat mengembalikan kunci pasti akan ditambah.
Menghadapi Scorpion Sentinel sekali lagi, lebih tepat untuk mengatakan ia mempunyai 3 fasa, dengan setiap fasa menambah mekanik baru dengan sewajarnya. Bahagian kedua mempunyai penjana perisai yang Cloud sebagai watak melee dan tidak akan dapat menyerang tanpa mantra, jadi Barret lebih menonjol di sini. Tidak disebutkan sebelumnya adalah kehadiran serangan yang tidak dapat dielakkan. Watak boleh dilucutkan senjata / terperangkap / dilumpuhkan, jadi tidak anda perlu bertukar kepada ahli parti lain untuk terus menewaskan musuh.
Anda boleh mengekalkan kawalan watak dan tekan pencetus kiri / kanan untuk mengeluarkan arahan langsung kepada AI untuk melaksanakan serangan. Keupayaan, mantra dan item semua menggunakan bar pengukur ATB, jadi ada micromanaging tertentu. Sebagai nota kecil, walaupun ahli parti anda berjalan di belakang anda, anda tidak boleh berbual dengan mereka, dan itu agak sukar. Walau apapun demo ini tetap menyeronokkan, jadi jangan lupa akan kehadiranya April ini!
@gamersantaimy
Discussion about this post