Bersedia untuk tingkatkan kemahiran pembangunan game anda dengan PlayStation Studios Malaysia Training Program! Ini adalah peluang yang hebat untuk belajar teknik pembangunan game AAA terus daripada pakar industri. Program ini menawarkan dua kursus asas β satu dalam Animasi CG dan satu lagi dalam Penciptaan Aset Permainan Video (Game Asset).
π Big news for aspiring game devs in Malaysia!
Weβre thrilled to launch the PlayStation Studios Malaysia Training Program β your chance to learn AAA game dev skills directly from industry pros!
Jump in for:
CG Animation Foundation (30 Nov)
Game Asset Creation (7-8 Dec) pic.twitter.com/sxNNJWQE3fβ Hasnul Lego Tenakth (@mistahasnul) November 15, 2024
Diketuai oleh Cha Shyh Lei, seorang Senior Production Trainer, program ini direka untuk memberikan asas kukuh dalam animasi dan seni yang relevan dengan industri kepada para pemula. Sesi latihan ini sesuai untuk pelajar yang bercita-cita tinggi, graduan baru, dan profesional muda yang ingin meneroka kerjaya dalam industri gaming.
CG Professional Foundation (Animation) Beginner
Tarikh: 30 November 2024 (Sabtu)
Masa: 10 pagi – 5 petang
Tempat: Online
Dalam modul ini, peserta akan meneroka dunia animasi motion capture, dengan fokus kepada teknik penting menggunakan Time Editor dalam Maya. Kursus ini akan merangkumi asas bekerja dengan data motion capture, daripada mencampur dan menyunting klip kepada mengemaskan animasi akhir. Pada akhir sesi, pelajar akan mampu:
- Memanipulasi dan mencampur klip motion capture
- Membersih dan menyunting data motion capture
- Menyepadukan klip kepada rig watak dan mengubah prestasi
- Mencipta adegan terperinci yang menghidupkan watak
Kursus ini disusun kepada tiga sesi fokus:
- Topik 1: Pengenalan kepada Time Editor, mencampur klip, dan penciptaan adegan.
- Topik 2: Teknik membersih motion capture dan penyesuaian prestasi.
- Topik 3: Polish dan mengemaskan animasi untuk produk akhir.
CG Professional Foundation (Art) Beginner
Tarikh: 7 & 8 Disember 2024 (Sabtu & Ahad)
Masa: 10 pagi – 5 petang
Tempat: Online
Modul dua hari ini menawarkan pengenalan mendalam kepada penciptaan game asset, di mana peserta akan belajar cara mencipta aset prop yang memenuhi piawaian game AAA. Direka untuk pemula, kursus ini akan mengajar pelajar:
- Cara membina model low-poly dalam had kiraan poligon
- Teknik untuk UV mapping dan menetapkan smoothing group
- Cara menggunakan Substance Painter untuk tekstur realistik
- Tips untuk mencipta shader dan material dalam Unreal Engine
Kursus ini dibahagikan kepada empat topik, merangkumi setiap peringkat proses penciptaan aset:
- Topik 1: Membina model low-poly dan menganalisis mesh high-poly.
- Topik 2: UV mapping dan texture baking dengan Substance Painter.
- Topik 3: Tekstur menggunakan stencil, alpha, dan smart mask dalam Substance 3D Painter.
- Topik 4: Menyediakan shader dalam Unreal Engine dan rendering portfolio.
Kenapa Anda Patut Sertai
Kedua-dua kursus Training Program ini menyediakan peluang yang jarang untuk belajar terus daripada profesional berpengalaman di PlayStation Studios Malaysia.
Sesi-sesi ini direka khas untuk membantu pemula memahami elemen penting dalam pembangunan game, dengan pembelajaran hands-on yang mencerminkan amalan sebenar dalam industri. Dan ya, selepas tamat, peserta akan menerima sijil untuk mengesahkan kemahiran baru mereka!
Jangan lepaskan peluang untuk memulakan kerjaya pembangunan game anda dengan kemahiran asas dalam animasi dan penciptaan aset ini. Slot adalah terhad, jadi pastikan anda mendaftar segera di SINI!
@gamersantaimy
Discussion about this post