Didedahkan di New York Comic Con 2019, Marvel Realm of Champions nampaknya tiba. Premis asasnya membawa anda ke Battleworld, dengan misteri kematian Maestro menjulang semua orang ketika anda melawan champion lain. Kali ini, kami berpeluang untuk menemu ramah Senior Quest Designer Kabam, Scott Bradford dan Senior Game Designer, Shane untuk menjawab beberapa soalan yang ramai peminat musykil atau tertanya-tanya sebelum ini. Dari namanya, anda dapat memperoleh idea tentang apa yang mereka lakukan: sebagai sebahagian daripada kumpulan reka bentuk permainan yang lebih besar, Scott menangani reka bentuk naratif, tahap dan desain terutamanya, sementara Shane memfokuskan pada reka bentuk gear, kemampuan dan kemajuan. Jadi di bawah merupakan ulasan dari temu ramah eksklusif ini.
Sementara menunggu pendedahan rasmi, yang sememangnya kini peduduk Asia tahu Marvel Realm of Champions kini boleh dimuat turun di Google Play, soalan yang membara pasti akan menjadi tarikh pelepasan penuh. Sekiranya anda belum ketahuinya, Battleworld akan dilancarkan secara rasmi pada 16 Disember 2020, jadi juara akan mempunyai satu bulan lagi untuk menunggu.
Realm of Champions bukan kali pertama untuk Kabam bersama Marvel dan Contest of Champions juga berada di bawah kendali mereka. Dari pelancarannya pada bulan Disember 2014 hingga hari ini, sudah enam tahun mereka bekerja dengan Marvel! Scott bercakap mengenai kepercayaan yang mereka membangun selama bertahun-tahun dan Marvel sangat teruja untuk menerima projek baru, memberikan banyak maklum balas dalam perkongsian mereka untuk membuat peminat Marvel dari semua jalur bermain permainan. Shane mendedahkan bahawa projek itu sendiri telah berjalan sekurang-kurangnya 2 tahun, membangun kerja pasukan kecil dan secara beransur-ansur meningkatkan dan memperluas skala permainan. Pelancaran ini hanya permulaan, kerana kita semua menuju tahun 2021.
Kita telah mendapat akses beta, yang mana beta memiliki Arena Conquest (berbanding pemain lain) dan Stronghold (co-op). Mod permainan ini tidak memerlukan masa yang lama, direka untuk pertarungan cepat di mana sahaja anda berada. Ini juga bermaksud anda tidak perlu berebut pengecas sekiranya pertandingan terlalu lama~
Dan dalam tempoh tersebut, kemas kini datang dengan cepat sekali. Scott menjelaskan bahawa ini adalah untuk mendapatkan maklum balas pemain secepat mungkin sebelum pelancaran rasmi. Dia juga mengatakan bahawa tidak ada kitaran kandungan yang ketat, tetapi anda dapat mengharapkan kemas kini secara relatif. Anggaran kasar adalah kemas kini bulanan – bukan metrik yang pasti – mengikuti penjadualan Contest of Champions. Akan ada tujuh champions yang akan dilancarkan ketika pelancaran.
Sekilas, anda mungkin menganggap Realm of Champions kelihatan sangat mirip dengan Marvel’s Avengers; bermain dengan Superheroes, menyesuaikan gear mereka … Scott mengemukakan perbezaan utama antara Realm of Champions dan Marvel’s Avengers, serta tajuk Marvel lain yang ada:
“Pertama sekali, ini adalah permainan mudah alih, dengan permainan yang lebih dekat dengan perkelahian dengan elemen MOBA … sebahagian daripadanya adalah untuk memastikan anda dapat bermain pertandingan dalam masa kurang dari 5 minit sehingga benar-benar dibina untuk mudah alih.
Kami benar-benar fokus untuk memastikan penyesuaian adalah bahagian inti permainan: apabila anda melengkapkan peralatan, ia akan mengubah penampilan dan permainan anda – senjata mengubah kemampuan dan gaya permainan anda.” – Scott
Kembali ke tujuh champions, ingin mengetahui bagaimana mereka dirancang akan selalu menjadi persoalan yang selalu ada. “Pertama, dari perspektif jenama, bukan?” Scott memberi contoh. “Seorang pemain yang bermain permainan Marvel mempunyai harapan bahawa mereka akan dapat bermain seperti, misalnya, Black Panther, Iron Man, atau sebagai Hulk.” Sebab lain adalah untuk permainan: pada dasarnya terdapat tiga peranan utama dalam permainan, dan watak yang dipilih akan dapat masuk ke dalam peran yang anda “harapkan” untuk mereka masuki. Sebilangan besar Hulk menjadikannya tank, Doctor Strange mengambil peranan sokongan dan Black Panther menangani kerosakan. Ini adalah gabungan jenama, keinginan pemain untuk menjadi watak-watak ini, dan juga keseronokan permainan.
Penyesuaian juga berkaitan dengan keinginan untuk menjadi watak, dengan seberapa banyak penekanan permainan pada itu. Anda mengekspresikan diri anda melalui champion pilihan anda dan peralatan yang anda pakai. Oleh kerana mereka secara beransur-ansur menambahkan lebih banyak watak, anda akan dapat memainkan siapa yang paling anda sukai, dengan gaya yang anda suka, untuk membongkar rahsia apa pun yang ada di dunia ini.
Gearnya adalah penyesuaian, kerana anda mencampurkan dan menyesuaikan statistik dan kemahiran yang mereka miliki. Scott menggambarkannya sebagai pembinaan teka-teki, serta tujuan yang dapat dicapai untuk mendapatkan cebisan tertentu yang anda mahukan untuk gaya yang ingin anda mainkan. Cebisan-cebisan itu sendiri juga mempunyai varian warna, menjadikannya gaya dan fungsi! Adakah atau tidak akan ada skin tersedia di masa depan bukanlah sesuatu yang dapat dibincangkan sepenuhnya sekarang kerana permainan ini belum selesai sepenuhnya. Mesti menarik jika ada penyesuaian “praktikal”, dan sisi “kosmetik” seperti yang popular di zaman permainan kini.
Anda boleh bermain dengan atau menentang pemain lain dalam permainan, jadi perlu dipertimbangkan untuk membuat matchmaking. Shane mengungkapkan bahawa mereka telah mengembangkan sistem matchmaking proprietari, dengan setiap mod permainan memiliki pengaturan khusus. Semasa anda bermain permainan, penilaian matchmaking yang digunakan untuk mod tertentu akan diperbaharui dengan sewajarnya.
- Stronghold
- Kunci Metrik: Battle Points, keseluruhan Champion Rating, Threat Level
- Threat Level meningkat apabila anda memenangi permainan, dan menurunkan kerugian
- Pemain akan dipadankan dengan mereka yang mempunyai aspek yang hampir sama
- Kunci Metrik: Battle Points, keseluruhan Champion Rating, Threat Level
- Arena Conquest
- Kunci Metrik: Battle Points, Role pamain, Champion Rating, Saiz Parti, dll.
- Terdapat cara kerja dalaman yang lain, tentu saja, untuk sentiasa dioptimumkan dan membantu menyempurnakan pasukan dengan sebaik mungkin
- Kunci Metrik: Battle Points, Role pamain, Champion Rating, Saiz Parti, dll.
Kemenangan dan kekalahan akan menjadi yang berterusan ketika anda bermain dalam mod kompetitif terutamanya dan mekanik comeback pasti akan sangat membantu. Apa yang dapat diberitahu oleh Shane sekarang ialah sistem penarafan Battle Point, yang menyesuaikan secara dinamik dengan kemenangan – untuk mendapatkan lawan yang lebih sukar – dan kekalahan – untuk yang lebih mudah. Ini adalah komponen utama dalam matchmaking. Untuk memastikan anda dapat terus berdaya saing, anda secara semula jadi ingin mendapatkan peralatan yang lebih baik dan meningkatkan Champion Rating anda sehingga anda dapat menjadi lebih kuat ketika melawan mereka di peringkat Battle Point anda.
Sifat permainan ini juga bermaksud akan ada pemain dari semua jalur, dari terputus talian kerana talian yang buruk atau berhenti marah. Sistem pelaporan disediakan untuk orang lain untuk menandai mereka yang mempunyai tingkah laku yang mengerikan, jadi perkara yang kurang perlu dibimbangkan. Sistem “AFK Protection” juga ada dalam permainan, mengukur aktiviti pemain dalam mod untuk mengesan pemain yang terhubung yang tidak berpartisipasi. Begitu juga, kesambungan perlawanan juga dipantau yang dapat digunakan untuk menghapuskan penalti bergantung pada rekod prestasi pemain, untuk melihat penyempurnaan dari masa ke masa untuk meminimumkan tingkah laku gangguan tersebut. Anda sekurang-kurangnya dapat menarik nafas lega dengan mengetahui apa yang ada untuk meningkatkan pengalaman permainan anda dengan orang lain.
Mereka jelas tidak mahu memberi terlalu banyak informasi, tetapi mengetahui apa yang diharapkan juga merupakan sebahagian daripada keseronokan untuk membina gembar-gembur itu, dari mod permainan hingga pendedahan di sebalik rahsia Battleworld. Terdapat Story Codex dalam permainan, di mana pemain dapat mengetahui tentang lokasi dalam permainan, selain kisah Battleworld dan sejarah arena. Ini hanya langkah pertama, kerana Scott memastikan lebih banyak kandungan cerita akan datang pada masa akan datang. Perinciannya tidak akan terungkap pada masa ini, tetapi kita akan mendapat pengetahuan yang berair pada masa akan datang.
Nantikan champions yang masih belum ada, selain pengetahuan yang boleh kita anggap akan dikemas kini dari masa ke masa melalui laman sosial dan laman web mereka. Jangkakan lebih banyak mod permainan, senjata untuk juara – gear pada umumnya – untuk mengubah gaya permainan mereka untuk memastikan meta dapat terus berkembang dan berkembang, misi baru, mod dan semua perkara yang baik. Terdapat sekurang-kurangnya 80 tahun sejarah Marvel untuk dilukis, yang memungkinkan masih banyak lagi yang akan datang.
Walau apa pun, ada banyak hal yang perlu diperhatikan di Realm of Champions ketika kita menghampiri tarikh pelepasan. Kita boleh terus bertanya tentang puak-puak lain dalam Battleworld,champions yang akan mereka kunjungi dalam hal pengetahuan dan tentu saja, semua senjata menarik yang akan mereka kumpulkan untuk pengalaman yang berbeza pada champions yang sama. Jadi jangan lupa untuk singgah ke laman web rasmi Marvel Realm of Champions! Eh usha sekali gameplay permainan ini di bawah ini;
@gamersantaimy
Discussion about this post