Jump Force, permainan pertempuran 3-pada-3 meraikan ulang tahun ke-50 “Weekly Shōnen Jump” yang akan datang bulan depan. Banyak peminat manga Jepun telah teruja untuk permainan ini kerana ia memaparkan watak-watak ikonik dari pelbagai siri manga. Semasa TpGS 2019 baru-baru ini, kami mengadakan temu bual dengan pengeluar Jump Force, Koji Nakajima serta ahli pasukan dari Spike Chunsoft, Hiroyuki Kaneko dan Sadayuki Kadotani. Mereka telah memberitahu kami beberapa butiran menarik mengenai permainan baru ini!
Satu set aksara besar telah diumumkan untuk Jump Force , dan kami tertanya-tanya jika akan ada lebih banyak watak yang akan datang. Producer itu telah memberitahu kami yang bahawa sudah tentu akan ada lebih banyak, tetapi mereka tidak dapat mendedahkannya lagi. jadi, tunggu untuk pengumuman masa depan.
Mengenai pilihan watak, para developer sedang mempertimbangkan keutamaan pemain global supaya mereka memberi keutamaan kepada yang popular. Mereka juga mengambil pengalaman permainan sebagai pertimbangan, sebagai contoh, watak yang menarik untuk dikawal dalam pertempuran? Oleh kerana Jump Force adalah permainan perjuangan, kita semakin banyak watak yang baik dalam pertempuran, tetapi akan ada beberapa jenis watak bukan pertempuran juga.
Watak-watak dalam kebanyakan manga Jump seperti Bleach dan Naruto mempunyai semua jenis pakaian yang bertukar mengikut era (atau keadaan) mereka berada. Seperti Jump Force yang memaparkan begitu banyak karakter, devloper memutuskan untuk hanya menampilkan pakaian yang peminat lebih suka dengannya.
Walaupun mereka tidak dapat memberitahu kami sama ada akan ada watak-watak baru yang ditambahkan ke dalam permainan sebagai DLC, mereka membuat semua watak dikunci dengan serta-merta supaya pemain dapat menikmati permainan ini sepenuhnya dari awal. Anda tidak perlu membuka kunci mana-mana aksara dengan memproses mod cerita atau dengan memenuhi kriteria tertentu.
Mereka yang memainkan beta perlu melihat bahawa walaupun pertempuran berada di 3 v 3, watak-watak berkongsi bar HP yang sama. Menurut Koji Nakajima, ini adalah untuk mengimbangi permainan. Sekiranya setiap watak mempunyai bar HP sendiri, pemain yang mempunyai kelemahan (misalnya: hanya 1 karakter yang tinggal berbanding lawan yang mempunyai 3 karekter tinggal) akan menjadi sangat sukar untuk memutarkan keadaan, Sudah tentu, setiap aksara masih mempunyai bar HP tersembunyi yang digunakan untuk menentukan tahap “Outfit destruction”.
Selain meletakkan banyak karakter Jump dalam Jump Force, mereka juga mempunyai pelbagai peta dalam game yang boleh pilih untuk berlawan. Pasukan developers ini bertujuan untuk mewujudkan arena pertempuran yang tidak dapat dilupakan dengan mengintegrasikan dunia Jump dan dunia nyata. Sebagai contoh, anda akan dapat melihat Going Married” di One Piece di Hong Kong, atau “Marineford” dengan Tokyo Tower di dalamnya. Koji Nakajima mengatakan bahawa mereka berharap untuk membawa lokasi ikonik di seluruh dunia ke permainan, mereka akan mempertimbangkan nisbah atau persekitaran semulajadi berbanding bandar raya juga.
Jump Force tiba untuk PS4, Xbox One dan PC pada 14 Februari, pra-pesanan di kedai masing-masing sekarang jika anda berminat! Anda boleh melawat laman rasmi untuk maklumat lanjut. Terima kasih kepada Acer kerana memberi kami peluang untuk menghadiri TpGS 2019!
@gamersantaimy
Discussion about this post