Apabila anda bermain Cyberpunk 2077, anda takkan lihat skrin GAME OVER melainkan jika karakter anda mati. Itu yang Quest Designer Phillip Weber kata di dalam Gamestar-Podcast. Tidak kira apa yang pemain buat ketika misi, selagi mereka hidup, mereka takkan gagal GAME OVER.
Menurut Weber, pasukannya mempunyai satu soalan utama yang melebihi yang lain ketika me-reka misi:
“Apa perkara paling bodoh yang pemain boleh buat?”
Dengan mengingati soalan ini ketika me-rekakan misi, CD Projekt Red harus memikir segala jenis kesimpulan, walaupun tidak logik. CD Projekt Red percaya bahawa role-playing harus bermaksud itu dan game harus dilaraskan mengikut segala jenis kemungkinan yang bakal berlaku.
Satu situasi yag dibincang ialah, pemain boleh memilih, ketika misi mengekori sasaran, untuk sebaliknya pergi ke kedai dan memakan burger lantas meninggalkan sasaran untuk buat hal dia. Sasaran ini mungkin akan dibunuh atau hilang, tetapi game dan jalan cerita akan bersambung dan mengambil kira peristiwa yang berlaku.
Daripada apa yang Weber kata, pemain tidak akan merosakkan jalan cerita utama. Sebaliknya, naratif untuk Cyberpunk 2077 akan berubah dan disesuaikan mengikut tindakan dan pilihan pemain.
Jauh beza pula dengan Red Dead Redemption 2 yang dikritik untuk misi yang skripnya ketat dan mudahnya pemain akan melihat skrin GAME OVER ketika membuat misi. Sedangkan Red Dead Redemption 2 berdasarkan tema open-world dan kebebasan, agak pelik lah melihat rekaan misi yang agak lemah.
Nasib baik lah CD Projekt Red tidak mengikut formula itu dengan Cyberpun k2077 dan memberi pemain kebebasan yang sebenar. Tidak kisah jika itu bermaksud pemain menjadi askar paling hebat, hero yang pemalas, atau seorang karakter yang berkorupsi dan sangat jahat, Cyberpunk 2077 akan memberi pemain kebolehan untuk buat semua itu. Kami tidak sabar untuk melihat perkembangan Cyberpunk 2077 dan moga E3 2019 akan memberi kita lebih banyak maklumat tentang game ini.
Sumber – PowerUp-Gaming
@gamersantaimy
Discussion about this post