Dimana dia peminat-peminat tegar The Walking Dead? Kali ini sebuah permainan hasil Skydance Interactive divisi dari Robert Kirkman’s Skybound Entertainment akan melancarkan sebuah permainan VR terbaru yang dinamakan The Walking Dead: Saints & Sinners!
Sebelum anda ada yang rasa bosan dengan sebuah lagi permainan The Walking Dead, sila pertimbangkan semula sebab kali ini The Walking Dead: Saints & Sinners berbeza dengan siri yang lain!
Pertama sekali, permainan ini nampak seperti permainan menembak biasa, tetapi yang sebenarnya ia lebih kepada genre aksi! Ada beberapa review telah dikongsikan bahawa dalam tajuk kali ini, permainan ini sebenarnya lebih dekat dengan genre permainan seram survival dengan penekanan kepada aspek kelangsungan hidup. Anda perlu menguruskan sumber, barangan kraf dan juga menggunakan pelbagai teknik tempur untuk berkesan mengendalikan jalan anda melalui segerombolan zombie.
Bukan itu sahaja, pemain juga mendapat kebebasan memilih dan tawaran pertempuran mendalam cara baru. Bangunan skala untuk menyerang musuh-musuh dari atas, menahan kepala pejalan kaki untuk meroboh pisau keluar dari tengkorak atau serangan dari jarak dengan melemparkan senjata, busur dan senjata api jarak jauh. Pemain boleh memilih dari senjata atau membuat senjata mereka sendiri untuk menyesuaikan gaya permainan mereka dan bertahan dengan cara mereka. Pertempuran berasaskan fizik menjadikan setiap ayunan kapak atau jebakan pisau bergema dengan kesan. Jadi gempak dia ibarat Resident Evil 7 yang ala-ala gimik VR tu!
Terdapat juga sistem pilihan yang menarik (terutamanya untuk permainan VR) yang akan memaksa anda untuk membuat beberapa keputusan yang sukar. Tidak jelas sejauh mana sistem ini, tetapi contoh-contoh spoiler yang disediakan setakat ini menunjukkan bahawa ia akan menambah elemen RPG yang menarik untuk permainan yang tentunya mengangkatnya melebihi penembak purata VR anda.
Jadi kita nantikan kemunculan The Walking Dead: Saints and Sinners yang akan datang di PC VR 23 Januari 2020!
Sumber: Skybound
@gamersantaimy
Discussion about this post